سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 49563
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسجد منحصر به فردی در اندونزی که ساختمانی شبیه معابد چینی دارد

قم نيوز : قم نيوز: مسجد المهدی در جاوه مرکزی در اندونزی واقع شده که با ساختار ظاهری شبیه معابد چینی، طرح‌های رنگین زرد و قرمز داشته و فانوس‌هایی با اسامی عربی خداوند در آن آویخته شده‌اند.
مسجد منحصر به فردی در اندونزی که ساختمانی شبیه معابد چینی دارد
مسجد منحصر به فردی در اندونزی که ساختمانی شبیه معابد چینی دارد

به گزارش قم نيوز، مسجد المهدی، مسجد منحصر به فردی است که در شهر ماگلانگ در جاوه مرکزی واقع در کشور اندونزی واقع شده است و  ساختمان آن شباهت زیادی به معابد چینی دارد. ساختار ظاهری و کلی این مسجد، طرح‌های رنگین زرد و قرمز آن و ده‌ها فانوسی که در جلوی این مسجد واقع شده‌اند بسیاری از رهگذران را به اشتباه می‌اندازند.

در داخل این مسجد که 290 متر مربع وسعت دارد نیز تزئینات چینی متعددی دیده می‌شود، برای مثال فانوس‌ها، لامپ‌ها و ستون‌های بسیاری وجود دارند. داخل این مسجد با فانوس‌های منحصر به فردی آراسته شد که اسماءالحسنی (99 نام خداوند) به زبان عربی بر روی آن‌ها نگاشته شده‌اند.

خوشنویسی‌هایی بر روی دیوارها، منبر و فرش‌های قرمزی که به عنوان سجاده نمازگزاران مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز دیده می‌شود.

این مسجد توسط یک مرد با اجداد چینی به نام کیوی گیوک یانگ ساخته شده که پس از گرویدن به دین اسلام نام خود را به مهدی تغییر داده است. این مسجد گنجایش همزمان 120 نمازگزار را دارد. خانه مهدی در زمینی که اکنون مسجد در آن قرار دارد واقع شده بود، اما او تصمیم گرفت در آگوست 2016 این مکان را به محل ساخت مسجد اهداء کند. تا اینکه تا ماه آوریل سال بعد مسجد تکمیل شده و رسما افتتاح شد.

مهدی بنیانگذار این مسجد می‌گوید: این مسجد جاذبه زیادی برای مردم دارد. بعضی برای نماز به اینجا آمده و بعضی نیز برای گرفتن سلفی از ساختار زیبای آن می‌آیند. ما نیز همیشه برای بازدید عموم باز هستیم.

وی می‌افزاید: در چین تمام ساختمان‌ها این گونه هستند حتی مساجد و خانه‌ها هم چنین ساختمانی را دارند. کشور چین مسلمانان زیادی دارد و من می‌خواستم نشان دهم که اسلام همه جا حتی در چین نیز وجود دارد.

مهدی در ادامه می‌گوید: الحمدالله مسلمانان زیادی به اینجا می‌آیند و این مسجد به بخشی از تلاش‌های ما برای گسترش ارزش‌های مذهبی تبدیل شده است. آن‌ها ابتدا برای عکس گرفتن می‌آیند اما بعدها وسوسه می‌شوند که به نماز بایستند یا قرآن قرآئت کنند. ما در روزهای هفته میزبان فعالیت‌های زیادی هستیم و در ماه رمضان نیز مسجد شلوغ‌تر از همیشه می‌شود.

عبدل الهریس یک بازدید کننده 33 ساله که از شهر سوراکارتا آمده می‌گوید: این مسجد نه تنها زیبا بلکه فوق العاده است. مسلمانانی که در اطراف این مسجد زندگی می‌کنند نیز بسیار جالب توجه هستند چرا که مردمی می‌باشند که اختلافات میان همدیگر را پذیرفته‌اند.

مسجد منحصر به فردی در اندونزی که ساختمانی شبیه معابد چینی دارد

مسجد منحصر به فردی در اندونزی که ساختمانی شبیه معابد چینی دارد

https://qomnews.ir/vdcgwn9t.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما