چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 49588
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم مطرح کرد

ارتقاء ضریب ایمنی بوستان‌ها با اجرای طرح انتظام‌بخشی در شهر

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: گزارشات واصله در خصوص کاهش آمار جرم و جرائم در بوستان‌ها و ارتقاء ضریب ایمنی و امنیت و افزایش میزان رضایتمندی شهروندان و اقبال عمومی در استفاده از بوستان‌ها از موفقیت نسبی طرح انتظام‌بخشی به بوستان‌ها حکایت دارد.
ارتقاء ضریب ایمنی بوستان‌ها با اجرای طرح انتظام‌بخشی در شهر
به گزارش قم نیوز، احمدرضا شفیعی، در خصوص سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی شهرداری در سال 96 اظهار کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری قم بنا به وظایف ذاتی و اهداف عالیه مدیریت شهری در راستای کاهش حداکثری تخلفات شهری و برقراری نظم و انضباط در شهر، فعالیت‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به تعاملات ارزنده‌ دستگاه‌های قضایی و انتظامی استان برای جلوگیری از تخلفات شهری در قم بیان کرد: در این زمینه باید از همکاری‌های ارزشمندی که دادستان قم در راستای رفاه حال شهروندان و زائرین با شهرداری در اجرای قانون داشتند تقدیر داشته باشیم که این همکاری بستر لازم برای کاهش تخلفات شهر در شهر قم را فراهم کرده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم طرح ساماندهی و برخورد با متخلفین شهری و عاملین ایجاد سد معبر، طرح ضربتی در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی و جمع آوری متکدیان و کار‌تن خواب‌ها، طرح سازماندهی عوامل اجرایی مناطق با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته در زمینه‌های تخلفات شهری چون سد معبر، پلیس ساختمان و اکیپ‌های معضلات اجتماعی را از جمله اقدامات این مرکز در راستای کاهش تخلفات شهری در قم عنوان کرد.

وی با اشاره به ارتقاء سطح علمی و دانش تخصصی عوامل اجرایی و برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت اخلاق اسلامی و قانون شهری برای آنها گفت: بحمدالله طبق بررسی‌های صورت گرفته و مطابق شاخصه‌های آماری در کلیه مباحث تخلفاتی در مقایسه با سنوات گذشته با کلان‌شهرهای دیگر کشور توفیفات ارزنده‌ای را در راستای سلامت رفاه عمومی کسب کرده‌ایم.

شفیعی همچنین در خصوص طرح انتظام بخشی بوستان‌های شهر گفت: طرح انتظام بخشی به بوستان‌ها با استفاده از پتانسیل و توان اجرایی موسسات انتظامی توانمند بومی در این عرصه در دو فاز و در ۲۲ بوستان بزرگ شهری از اواخر سال 95 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان سال به صورت سازماندهی شده و با توجه به نیاز فصلی در بوستان‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت گفت: گزارشات واصله از روسای کلانتری‌های سطح شهر در خصوص کاهش آمار جرم و جرائم در بوستان‌ها و ارتقاء ضریب ایمنی و امنیت در بوستان‌ها و افزایش میزان رضایتمندی شهروندان و اقبال عمومی در استفاده از بوستان‌ها حتی در ایام ماه مبارک رمضان از موفقیت نسبی طرح حکایت دارد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم افزود: از کلیه شهروندان و زائرین تقاضامندیم با مشارکت فعال و مسوولانه در این طرح‌ها در راستای اجرای هرچه بهتر آن و به منظور رفع تخلفات شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ما را در ساخت شهری سالم و با نشاط یاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه کسب نظر و پیشنهاد شهروندان می‌تواند بسترهای لازم را برای کاهش تخلفات شهری و تامین نظم و انضباط و همچنین آرامش عمومی فراهم کند تصریح کرد: امیدواریم که شهروندان همچون گذشته یار مجموعه مدیریت شهری بوده و نظرات و پیشنهادات خود را در عرصه مدیریت شهری در تمام ساعات شبانه روزی با سامانه 137 شهرداری مطرح کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdjk0o.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما