چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : 49611
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
شهروند اهل فوعه و کفریا گفت:

کودکان مظلوم سوریه هدف قناصه های تروریست ها قرار می گیرند

قم نيوز : قم نيوز: شهروند سوری گفت: مردم فوعه و کفریا در روزهای پر فضیلت ماه مبارک رمضان جلسات قرآن کریم و محافل دعا و تفسیر قرآن برپا می کنند وجوانان مساجد را با تلاوت هایشان زینت می کنند.. شهر فوعه معروف به صوت و صدای قاریان قرآن کریم و شعراست.
کودکان مظلوم سوریه هدف قناصه های تروریست ها قرار می گیرند
کودکان مظلوم سوریه هدف قناصه های تروریست ها قرار می گیرند
به گزارش قم نيوز، با وجود خروج گروهی از شهروندان فوعه و کفریا بر اساس توافق نامه بسته شده همچنان ما بقی شهروندان فوعه و کفریا در ماه مبارک رمضان در شرایط سختی به سر می برند و در انتظار اجرای کامل توافقنامه هستند.

دکتر شیخ جواد امین شهروند سوری اهل فوعه و کفریا با اشاره به شرایط زندگی مردم این مناطق در ماه مبارک رمضان در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: خدا را شاکریم که خانواده های ما در فوعه و کفریا همچنان مقاوم و منتظر رهایی کامل و اجرای کامل توافق نامه بین 4 شهر هستند که با خروج مابقی افرادی که در این دو شهر هستند و تعدادشان به 8 هزار نفر از اهالی مقاوم این مناطق می رسد توافق به طور کامل انجام می شود.

وی ادامه داد: شرایط انسانی طوری است که مردم با قحطی بزرگ و شدیدی به طور کامل و در همه سطوح روبرو هستند و مدعیان حقوق بشر از سازمان ملل و دولت هایی که ادعایی در این زمینه دارند و در خصوص حقوق انسان صحبت می کنند توجهی به شرایط مردم در این دوشهر ندارند .

کودکان مظلوم فوعه هدف قناصه های تروریست ها قرار می گیرند

شهروند سوری گفت: با همه تفاهم نامه ها و توافقنامه ها هنوز جبهه النصره و گروه های تروریستی هم پیمان، خانواده های صبور ما را در این دو شهر با بمب ها و تیرها و قناصه مورد هدف قرار می دهند و حتی این تروریست ها کودکانی که به دنبال برخی از گیاهان می گردند تا مادرانشان با آن غذایی بپزند مورد هدف تیرها و بمباران تروریست ها قرار می دهند .

 

کودکان مظلوم فوعه

وی تصریح کرد: شکر خدا هواپیماهای ارتش سوریه با حمایت هم پیمانان ایرانی و حزب الله برخی از سبد های غذایی را برای خانواده های ما در این مناطق پرتاب می کنند و اگر زمان و فرصتی دست دهد تلاش های آنها مورد احترام و تقدیر ما و خانواده های مقاوم و صبور ما قرار می گیرد.

شهروند اهل فوعه گفت: شرایط بهداشتی بعد از خروج تعداد بیشتر بیماران و معلولان و سالخوردگان نسبتا خوب شده است و هنوز ما منتظر خروج بقیه ساکنان هستیم. اما کمبود آب و مواد نظافت شخصی و بهداشتی در وضع مناسبی نیست و دائره خطر بیماری های واگیردار و معدوی در حال انتشار و گسترش  است.

وی با بیان اینکه خانواده ما در روزهای پیش از این جنگ در حال وهوای عالی عبادی ماه مبارک رمضان روزگار سپری می کردند، افزود: آنجا همبستگی اجتماعی حقیقی و انسانی و جود دارد،خانواده های ما ارتباطشان با همسایگانشان در شهرها و مناطق اطراف بسیار قوی است و تلاش برای فعالیت های فرهنگی و علمی و ادبی و ورزشی انجام می شد و گروه های متعددی از مناطق مختلف استان ادلب دعوت می شدند و این یک ماه برجسته و ویژه بود.

شیخ جواد امین خاطر نشان کرد:  مبالغه نمی کنم اگر می گویم در جامعه ای بودیم که از محبت و مودت و رحمت برخوردار و سرشار بودیم، و اهالی فوعه و کفریا محل تقدیر و احترام از همه طرف بودند.

 وی با اشاره به دشمنی دشمنان ملت سوریه افزود: گروه های مسلح به دنبال سرو سامان دادن  و ساختن کشور سوریه نیستند و این جنگ دستاورد آل سعود  و آل خلیفه و خاندان های دیگر دیکتاتور است و دستاورد وهابی ها و بی دین ها و ساخت آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و دولت های امپریالیسم بزرگ بود.

جوانان فوعه کفریا در ماه رمضان زینت بخش مساجدند

شهروند فوعه با اشاره به برخی از برنامه های ماه مبارک رمضان در این مناطق گفت: مردم فوعه و کفریا در روزهای پر فضیلت ماه مبارک رمضان جلسات قران کریم و محافل دعا و تفسیر قران برپا می کنند.جوانان مساجد را با تلاوت هایشان زینت می کنند و جلسات ختم ترتیل قران بر گزار می شود واین در حالی است که شهر فوعه معروف به صوت و صدای قاریان قرآن کریم و شعراست .گروه های مداحی در سطح همه شیعیان سوریه در این گروه حضور دارند و نعمت های زیبای اسلام ناب محمدی و اصیل در این منطقه رونق دارد.

وی با اشاره به حال و هوای رمضانی قبل از جنگ فوعه کفریا افزود:  جلسه های دعا و تفسیر و احیای این شب ها که فرقی با احیای شب های قدر نداشت بر گزار می شد و همه شب ها نزد ما شب قدر بود.این بعد تمدن و تاریخی و اسلامی و برادری و بعد انسانی به مدت ده ها سال ادامه داشت و این یکی از مهمترین و برجسته ترین عوامل مقاومت خانواده های ما در این جنگ بی سابقه در عصر جدید است.

 

کودکان مظلوم فوعه

 شهروند سوری گفت: بله خانواده های ما میراث دار ارث انبیا و اولیا و اهل بیت(ع) هستند و آنها از سلاله ایشان و در راه آنها در دفاع از وطن و مقدساتشان و کرامتشان حرکت می کنند.

وی گفت: اوضاع و شرایط نسبتا در حال بهتر شدن هست وتنها ناراحتی ما به خاطر خروج مابقی افراد تا زمان خروجشان از این مناطق هست و ناگزیر از ادامه حمایت با ارسال مواد غذایی و پزشکی مستمر برای اهالی مقاوم با تمام قوت و نیرو هستیم.همچنین از همه شریفان و بزرگواران دعوت می کنیم برای بهتر شدن شرایط خانواده های ما که از فوعه و کفریا خارج شدند تلاش کنند و همچنان منتظر بازگشت پیروزمندانه به سرزمینمان هستیم .

 

شیخ جواد امین شهروند اهل فوعه گفت: خانواده های ما هرگز سرزمینشان را رها نکردند و ما مُصر به بازگشت هستیم و خواهان آزاد سازی همه زمینمان در همه جای کشورمان سوریه از دست داعش و النصره و نابودی همه گروه های تروریستی و تکفیری هستیم. خانواده های ما که از فوعه کفریا خارج شدند نیازمند به مسکن شایسته و مناسب و فراهم کردن شرایط زندگی بزرگوارانه هستند چراکه آنها زمین هایشان و مغازه های تجاریشان و ماشین ها و خانه هایشان را از دست دادند.

ضرورت همبستگی سوری ها و تلاش برای اعاده حیثیت اهالی فوعه

وی با اشاره به ضرورت همبستگی ملت سوریه در شرایط کنونی گفت: خانواده های ما با لباس عزت از این مناطق خارج شدند و بایستی متحد شده و با همبستگی تلاش در جهت اعاده حیثیت ساکنان این مناطق داشته باشیم چراکه آنها به تکلیف واجب و مقدسشان عمل کردند ولی برای همه وحتى رهبران دينيمان سزاوار است مردم را متحد كنند وبه امورشان بپردازند. زيرا اين راه سبب حفظ بزرگان وتشويقشان برای حمايت ودفاع بيشتر می شود و با این حمایت ارث انبیا و اولیا و ائمه اطهار (صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین ) حفظ می شود.

وی در پایان گفت: در پایان از كساني که به تکلیف واجب و مقدسی عمل می کنند و نسبت به جنگی که علیه انسانیت در مناطق و کشور ما سوریه در حال وقوع است بیداری و بصیرت می دهند تشکر می کنم و از خداوند توفیق روز افزون و استقامت در این راه را دارم.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdca6iny.49no615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما