پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 49646
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول شوراي هماهنگي عمره و عتبات دانشگاهيان استان قم:

قدر شب توفيق درك در مسير حقايق عالم است

قم نيوز : قم نيوز: مسؤول شوراي هماهنگي عمره و عتبات دانشگاهيان استان قم گفت: قدر شب توفيق درك است، انساني كه به درك رسيد چشم‌هايش به حقايق عالم باز مي‌شود و زماني كه حقايق عالم را درك كرد سينه‌اش مملو از علم نافع مي‌شود اين علم در سينه‌اش قرار مي‌گيرد و دلش مملو از محبت و عشق به بندگان خدا و اهل بيت(ع) مي‌شود.
قدر شب توفيق درك در مسير حقايق عالم است
قدر شب توفيق درك در مسير حقايق عالم است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمد طاهری امروز، با اشاره به فرارسیدن شب قدر اظهار کرد: از مضمون آیات و روایات اینگونه استخراج می‌شود که قدر شب تعیین سرنوشت است و خداوند بر اساس حکمت تقدیرات همه بشر را در این شب تعیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ رزق، توفیقات و سرنوشت یک ساله، موفقیت مادی و معنوی و حیات و ممات انسان در این شب مشخص می‌شود.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه سرنوشت انسان‌ها در شب قدر تعیین می‌شود گفت‌: انسانی که این مفهوم را درک کند بی‌اعتنا از کنار این شب عبور نمی‌کند. قدر شب عفو و بخشیدن است خداوند در این شب بندگان را می‌بخشد و دریچه رحمت خدا روی آنها در این شب باز است.

وی ادامه داد: به همین دلیل اکثر بندگان امیدوار به درگاه خدا سراغ توبه و انابه می‌روند و از نافرمانی‌ها توبه و استغفار می‌کنند و با توبه به طهارت روح، روان و قدرت پرواز می‌رسند.

طاهری یادآور شد: با دعا به درگاه خدا و تضرع، عبادت و قرائت قرآن دریچه‌های عشق بازی با خدا باز می‌شود و فرد با معبود خود عشق‌بازی می‌کند و انسان در این شب به وصل خدا نائل می‌شود.

وی با بیان اینکه قدر شب توفیق درک است گفت: اگر کسی در این شب توانست به حضرت حق وصل شود و به طهارت روح و روان برسد و پرواز کند ظرفیت و گنجایش درک حقایق را پیدا می‌کند.

مسؤول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم خاطرنشان کرد: انسانی که به درک صحیح رسید چشم‌هایش به حقایق عالم باز می‌شود و زمانی که حقایق عالم را درک کرد سینه‌اش مملو از علم نافع می‌شود این علم در سینه‌اش قرار می‌گیرد و دلش مملو از محبت و عشق به بندگان خدا می‌شود و محبت چندین برابری نسبت به اهل بیت(ع) در وجودش پدید می‌آید.

وی عنوان کرد: چنین فردی وجود امام زمان(عج) را درک می‌کند و سخنان امام را می‌فهمد و مسیر ایشان را دنبال می‌کند و بیراهه نمی‌رود و دنبال خواسته‌های خود نیست اگر انسانی به مقام درک رسید تشخیص‌ها برای او آسان می‌شود و به آسانی می‌تواند نور را از تاریکی و راه را از بیراه تشخیص دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqqa5.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما