جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 49684
منبع : خبرگزاری فارس

جام رمضان ويترين فوتسال قم / تداوم بلاتكليفي نمايندگان ليگ برتري قم

قم نيوز : قم نيوز: رقابت‌هاي فوتسال جام رمضان در ادامه بلاتكليفي نمايندگان ليگ برتري فوتسال قم به ويترين نمايش استعداد و توانمندي استعدادهاي اين رشته تبديل شده است.
جام رمضان ويترين فوتسال قم / تداوم بلاتكليفي نمايندگان ليگ برتري قم
جام رمضان ويترين فوتسال قم / تداوم بلاتكليفي نمايندگان ليگ برتري قم
به گزارش قم نيوز، رقابت‌های ورزشی در رشته‌های متعدد هر ساله با عنوان جام رمضان در استان قم برگزار می‌شود اما هیچ یک از آنها به اندازه فوتسال از جذابیت، حساسیت، حرارت و استقبال بالای علاقمندان به این رشته برخوردار نیستند، به همین دلیل فوتسال به پرطرفدارترین ورزش توپی در قم معروف است.

امسال نیز رقابت‌های جام رمضان فوتسال قم جذابیت و حساسیت بالای خود را حفظ کرده و بازیکنانی که یک سال در ترکیب تیم‌های مختلف باشگاهی  فوتسال قم در لیگ‌های فوتسال کشور و لیگ‌های باشگاهی این استان به میدان رفته بودند، در این جام نیز حضور یافته و موجب افزایش کیفیت بازی‌ها شدند.

 

* حضور بازیکنان لیگ برتری در روزهای بلاتکلیفی نمایندگان فوتسال قم

این در حالی است که زمان زیادی به آغاز بازی‌های فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باقی نمانده و تماشاگرانی که بی‌صبرانه منتظر شروع مسابقات دو نماینده قم یعنی یاسین‌پیشرو و آتلیه‌طهران در این دوره از بازی‌ها هستند، پیش از شروع لیگ برتر جذابیت جالب توجهی را با حضور خود به بازی‌های جام رمضان بخشیدند.

در جام رمضان امسال فوتسال قم، حضور اکثر بازیکنان لیگ برتری فوتسال قم در تیم‌های مختلف شرکت کننده در مسابقات جام رمضان به علت بلاتکلیفی نمایندگان استان در لیگ برتر، همچنین حضور تیم‌های فعال استان قم در مسابقات و عدم حضور تیم‌های محلی موجب کیفیت دو چندان رقابت‌های رمضان سال ۹۶ شده است.

با پایان یافتن مرحله گروهی اول مسابقات جام رمضان تحلیلی گذرا بر گروه‌های چهارگانه و همچنین رویارویی تیم‌ها در مرحله دوم حکایت از جذابیت بازی‌های این دوره فوتسال باشگاه‌های قم در جام رمضان دارد، جامی که با عنوان ارزنده یادواره شهدای مدافع حرم در سالن دو هزار نفری مزین به یاد و خاطره شهید ورزشکار قم یعنی جعفر حیدریان به انجام می‌رسد.

 

* حذف دنیای ورزش در شب پایانی

در گروه نخست از مرحله مقدماتی این بازی‌ها تیم‌های فوتسال گروه صنعتی سعادت با نام دنیای ورزش، امید ماهان تندیس، صدراسیستم، دل‌سوختگان اهل بیت و راه‌سازان حضور داشتند و با پایان چهار شب رقابت‌های این گروه سرانجام، تیم‌های فوتسال صدراسیستم و دل‌سوختگان اهل بیت بالاتر از دیگر حریفان به مرحله دوم راه یافتند.

از اتفاقات جالب توجه بازی‌های گروه نخست مقدماتی جام رمضان سال 1396 قم می‌توان به ناکامی تیم دنیای ورزش اشاره کرد، در این گروه تیم فوتسال دنیای ورزش که پای ثابت چند سال اخیر مرحله نهایی رقابت‌های جام رمضان بود و تا روز آخر شانس صعود داشت با هفت امتیاز سوم شد و نتوانست به دور بعد صعود کند.

 

* صعود صدراسیستم و دل‌سوختگان از گروه نخست

تیم فوتسال دل‌سوختگان اهل‌بیت نیز که یکی از مدعیان قهرمانی مسابقات به شمار می‌رفت، در حالی که در شب پایانی برابر صدرا با یک تساوی هم به عنوان سرگروه به جمع تیم‌های راه یافته به مرحله دوم می‌رفت و از قرعه مناسب‌تری در دور بعد برخوردار می‌شد اما به صدرا نماینده فوتسال قم در لیگ برتر امیدهای کشور باخت تا صدرا با کسب ۱۰ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین و دل‌سوختگان با ۹ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شوند.

این در حالی است که با پایان بازی‌های این گروه از مرحله مقدماتی دومین دوره فوتسال یادواره شهدای مدافع حرم قم، تیم فوتسال امید ماهان‌تندیس دیگر نماینده شهر قم در فصل 1396 لیگ برترهای امیدهای کشور با سه امتیاز چهارم شد و راه‌سازان بدون امتیاز در رده پنجم گروه قرار گرفت، در حالی که این گروه نیز همانند گروه‌های دوم و چهارم از شرایط سختی برای صعود تیم‌ها برخوردار بود.

 

* صعود امیران و شهدای نیروگاه از گروه دوم

در گروه دوم مرحله مقدماتی رقابت‌های دومین دوره فوتسال یادواره شهدای مدافع حرم قم تیم‌های امیران اسپرت، شهدای نیروگاه، تصفیه آب معصومی، ماهان و آیندگان آرش حضور داشتند و امیران اسپرت مدعی قهرمانی و شهدای نیروگاه فراتر از انتظار در این گروه نشان داده و صعود کردند اما ماهان ناکام بزرگ گروه دوم بود که حذف شد.

از این گروه تیم‌های امیران اسپرت و شهدای نیروگاه در رقابتی پایاپای و با کسب ۱۰ امتیاز اول و دوم شدند، در حالی که تیم تصفیه آب معصومی که نشانی از تیم پر مهره سال‌های قبل خود نداشت با سه امتیاز در رده سوم قرار گرفت و تیم آیندگان آرش نیز که از یک تیم رده سنی جوانان و برای کسب تجربه در مسابقات شرکت کرده بود حذف شد.

آیندگان آرش در این مرحله نمایش خوبی از خود ارائه داد و با سه امتیاز در رده چهارم گروه قرار گرفت، اما تیم ماهان که تیم پر مهره‌ای از بازیکنان لیگ استان بود ناکام بزرگ این گروه لقب گرفت و با شکست در روز نخست بازی‌ها مقابل شهدای نیروگاه عملا از کورس مدعیان خارج شد و در مقابل امیران نیز در بازی دوم راه به جایی نبرد تا با عدم حضور در دو بازی تشریفاتی بعدی بدون امتیاز در رده پایانی این گروه قرار گیرد.

 

* صعود شهدای مدافع حرم و حذف غیرم منتظره خادم‌ الحسین

رقابت‌های گروه سوم مقدماتی با حضور تیم‌های شهدای مدافع حرم (آرش)، سرای کلبه (الف)، هنرجو، خادم الحسین ومجتمع زیتون به انجام رسید، در این گروه چهار برد متوالی تیم شهدای مدافع حرم و سبقت تیم سرای کلبه (الف) از تیم خادم الحسین در روز پایانی جذاب و تماشایی بود، ضمن اینکه این گروه نسبت به سایر گروه‌های چهار گانه گروه ساده تری به نظر می‌رسید.

در این گروه تیم فوتسال شهدای مدافع حرم با کسب امتیازات کامل تمام بازی‌ها به عنوان تیم صدرنشین راهی دور بعد شد، تیم فوتسال سرای کلبه (الف) با کسب یک تساوی مقابل خادم الحسین در روز پایانی و برحسب تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم با هفت امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد اما تیم فوتسال خادم الحسین با هفت امتیاز سوم شد و از صعود بازماند، ضمن اینکه تیم‌های هنرجو و مجتمع زیتون در رده‌های چهارم و پنجم این گروه قرار گرفتند و حذف شدند.

 

* رقابت فوتسالیست‌های مطرح قم در بازار بزرگ

در گروه چهارم ‌بازی‌های دومین دوره جام رمضان شهدای مدافع حرم قم، تیم‌های بازار بزرگ شمسه، مصالح ساختمانی آسیا، پارسا، شهباز و سرای کلبه (ب) به رقابت پرداختند و قدرت‌نمایی تیم فوتسال بازار بزرگ شمسه و صعود مصالح ساختمانی آسیا و حذف زودهنگام فینالیست سال گذشته یعنی شهباز از اتفاقات جالب توجه این گروه بود.

در گروه چهارم که بدون‌تردید گروه مرگ مسابقات امسال جام رمضان یادواره شهدای مدافع حرم قم به شمار می‌رفت، تیم فوتسال بازار شمسه که با ترکیب کاملی از بازیکنان لیگ برتری پا به مسابقات گذاشته بود، به هیچ یک از حریفان خود رحم نکرد و سرانجام با کسب ۱۲ امتیاز از چهار برد متوالی خود به عنوان صدرنشین صعود کرد.

 

* شهباز ناکام بزرگ مرحله مقدماتی

تیم فوتسال مصالح ساختمانی آسیا با کسب ۹ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد اما تیم شهباز فینالیست سال گذشته رقابت‌های جام رمضان فوتسال قم به همراه پارسا از صعود بازماندند، ضمن اینکه تیم سرای کلبه (ب) نیز در این گروه که کمتر خود را به عنوان یک مدعی می‌شناخت با بازی‌های آبرومندانه و فراتر از انتظار از جام خداحافظی کرد.

بدین‌ترتیب از جمع 20 تیم حاضر در مرحله مقدماتی مسابقات دومین دوره فوتسال جام رمضان یادواره شهدای مدافع حرم قم، هشت تیم مجوز صعود به مرحله دوم را کسب کردند و دیدارهای این مرحله را بعد از شب‌های قدر در دو گروه چهار تیمی به شکل دوره‌ای انجام می‌دهند تا از جمع آنها چهار تیم به مرحله نهایی برسند.

انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcayiny.49noa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما