شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۷
کد مطلب : 49694
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی:

مردم باید با انتظارات امام علی(ع) از خودشان آشنا شوند

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: قشرهای مختلف مردم باید با انتظارات امام علی(ع) از خودشان آشنا شوند و این انتظارات در خطبه‌ها و نامه‌ها در نهج البلاغه بیان شده است، نخستین انتظار امام علی(ع) از مردم، تقوا و خداترسی است.
مردم باید با انتظارات امام علی(ع) از خودشان آشنا شوند
مردم باید با انتظارات امام علی(ع) از خودشان آشنا شوند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بامداد امروز در مراسم احیای شب قدر در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راه مصون ماندن از شیطان اظهار کرد: در روایات آمده است کسانی که ذکر خدا را می‌گویند و از ترس خداوند اشک می‌ریزند و در سحر استغفار می‌کند، از ابلیس در امان هستند.

وی ادامه داد: در شب قدر، قرآن نازل شد و در سوره‌های دخان و قدر بر این مساله تاکید شده است، شروع نزول تدریجی قرآن از ماه مبارک رمضان بود و این کتاب آسمانی قانون اساسی اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تعیین سرنوشت انسان در یک سال آینده در شب قدر صورت می‌گیرد، البته این مساله براساس جبر نیست، بلکه این تعیین سرنوشت براساس ظرفیت انسان و به اختیار او است. شب قدر تنها مخصوص به اسلام نیست و در امت‌های همه پیامبران الهی شب قدر وجود داشت.

رفیعی با اشاره به ضرورت احیای شب قدر اظهار کرد: کسی که این شب را احیا کند، به خداوند نزدیک می‌شود، صدقه دادن در شب قدر عبور از پل صراط را برای انسان آسان می‌کند و کسی که شب قدر نماز بخواند، رضایت خدا را کسب می‌کند.

وی ادامه داد: در شب قدر فرشتگان به صورت گسترده به کره زمین می‌آیند، البته تعداد این فرشتگان مشخص نیست، در روایات آمده است که مردم باید به شب قدر ایمان داشته باشند، این شب، شب ولی و حجت خدا است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از زمانی که یک انسان معصوم روی زمین بود، شب قدر وجود داشت، این شب پیش از شهادت امام علی(ع) مطرح بود و حضرت زهرا(س) شب قدر را احیا می‌کرد.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های شب قدر اظهار کرد: در این شب قرآن بر رسول اکرم(ص) نازل شد و در شب قدر امام علی(ع) قرآن ناطق به شهادت رسید.

وی ادامه داد: قشرهای مختلف مردم باید با انتظارات امام علی(ع) از خودشان آشنا شوند و این انتظارات در خطبه‌ها و نامه‌ها در نهج البلاغه بیان شده است، نخستین انتظار امام علی(ع) از مردم، تقوا و خداترسی است، این امام معصوم پس از هر نماز جماعت خطاب به مردم می‌گفت که برای مرگ با تقوا آماده شوید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آخرین جمله امام علی(ع) پیش از شهادت این بود که خداوند با انسان‌های با تقوا است، عمل زیاد ولی بدون تقوا فایده ندارد، اما عمل کم با تقوا به درد انسان می‌خورد.

رفیعی با اشاره به ضرورت رعایت حجاب توسط بانوان اظهار کرد: دختران و زنان باید با رعایت حجاب خود به تقوای جوانان و مصونیت جامعه کمک کنند، تقوای انسان را در شرایط بحرانی می‌توان شناخت.

وی ادامه داد: یکی از انتظارات امام علی(ع) از مردم این است که تلاش و کوشش در عرصه‌های مختلف داشته باشند، انسان نباید بیکار باشد، امام علی(ع) با کار کردن توانست که ده‌ها باغ و قنات را در شهر مدینه ایجاد کرده و هزار برده را آزاد کند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) از ما انتظار دارند که برای تحصیل علم تلاش کنیم، ورود انسان به فضای مجازی موجب می‌شود که تفکر او سطحی شود و انسان باید به اندازه حفظ دین خودش مطالعه کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcba0ba.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما