کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیأت‌ دوومیدانی استان قم خبر داد

دوومیدانی‌کار قم قهرمان جهان شد / 2 طلا و نقره سهم ملک‌پور از سفر به اروپا

خبرگزاری فارس , 27 خرداد 1396 ساعت 11:45

قم نیوز: رئیس هیأت‌ دوومیدانی استان قم از موفقیت ملی‌پوش دوومیدانی قم در کسب مقام قهرمانی و همچنین نشان نقره دو رشته از مسابقات کارگران جهان خبر داد.


به گزارش قم نیوز، علی رضایی، اظهار کرد: تنها نماینده ورزش قم در مسابقات دوومیدانی 2017 قهرمانی کارگران جهان رضا ملک‌پور بود که با درخشش در پیکارهای انتخابی تیم ملی توانست مجوز حضور در این پیکارها را کسب کرده و یکی از چهره‌های شاخص تیم اعزامی ایران لقب بگیرد.

وی ادامه داد: ملک‌پور در پیکارهای انتخابی تیم ملی دوومیدانی کارگران ایران که با حضور 115 دوومیدانی‌کار به میزبانی استان خراسان‌رضوی و شهر مقدس مشهد برگزار شد، در رشته 400 متر با مانع با حریفان خود به رقابت پرداخت و بالاتر از تمامی آنها به مقام قهرمانی دست یافت.

رئیس هیأت‌ دوومیدانی استان قم با اشاره به برگزاری رقابت‌های جهانی 2017 کارگران دوومیدانی‌کار به میزبانی کشور لتونی، افزود: پنجمین دوره رقابت‌های جهانی کارگران در شهر ریگای لتونی برگزار شد و کاروان کشورمان با نام امید و تلاش به عنوان بزرگترین کاروان ورزش کارگری در این بازی‌ها حضور یافت.

وی با اشاره به حضور 18 تیم از کشورمان در این مسابقات، اضافه کرد: رضا ملک‌پور به عنوان یکی از قهرمانان با اخلاق دوومیدانی قم و کشور، در ترکیب تیم ملی دوومیدانی کارگران ایران ابتدا در رشته تخصصی خود یعنی 400 متر با مانع به میدان رفت و با اقتدار به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت.

رضایی یاد آور شد: همچنین رضا ملک‌پور بلافاصله در مسابقه دو۴۰۰ متر آزاد این دوره از پیکارهای جهانی کارگران حضور یافت و در این رشته با اختلافی اندک نسبت به نفر نخست، عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره دنیا را به نام خود به ثبت رساند تا یکی از چهره‌های درخشان تیم اعزامی ایران در این مسابقات باشد.

وی در پایان تصریح کرد: این موفقیت بی‌نظیر را به جامعه دوومیدانی استان قم، خانواده بزرگ دوومیدانی کشور و تمام ورزش‌دوستان عزیز به ویژه دوست‌داران این رشته تبریک می‌گویم چون نخستین مدال برون‌مرزی و جهانی دوومیدانی قم در سال 1396 بود و امیدوارم که تا پایان سال در چند میدان دیگر نیز شاهد کسب اینگونه مدال‌ها توسط قهرمانان ارزنده دوومیدانی استان قم باشیم، چون این موفقیت برای نخستین‌بار در تاریخ دوومیدانی استان رقم خورد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49705

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49705/دوومیدانی-کار-قم-قهرمان-جهان-2-طلا-نقره-سهم-ملک-پور-سفر-اروپا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir