شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 49720
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام فرحزاد:

حب دنیا ریشه تمام گناهان است

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از علامت‌های دوستی اهل‌بیت(ع)، داشتن بغض نسبت به دنیا است، ریشه تمام گناهان حب دنیا است.
حب دنیا ریشه تمام گناهان است
حب دنیا ریشه تمام گناهان است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ضرورت عدم وابستگی به دنیا اظهار کرد: انسان نباید به دنیا وابسته شود، البته اینکه انسان با ثروت خود به دنبال کمک به نیازمندان باشد، خوب است و چنین کاری جمع آوری توشه برای آخرت انسان است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در وصیت خود به امام حسن(ع) فرمود طالب دنیا نباش، ولو اینکه دنیا به دنبال تو بیاید، اگر چیزی در دنیا از انسان گرفته شد، نباید ناراحت شود و اگر هم چیزی در دنیا به انسان داده شد، نباید خوشحال شود، دلبستگی به دنیا یک کار اشتباه است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) فرمود زمانی خواهد آمد که مردم درهم و دینار را می‌پرستند، برخی در گذشته بت پرست بودند، اما اکنون برخی مادیات را می‌پرستند، گذشت از دنیا برای اهل دنیا سخت است، انسان نباید با کسب مال دنیا به دنبال فخرفروشی به مردم باشد.

فرحزاد با اشاره به ضرورت قانع بودن انسان در دنیا اظهار کرد: انسان باید در دنیا قانع باشد و نباید به خاطر رسیدن به ثروت و قدرت، حقوق مردم را ضایع کند، نباید مهر و محبت دنیا در انسان باشد و باید برای رسیدن به این هدف از خدا کمک بخواهیم.

وی ادامه داد: حب دنیا انسان را به جهنم و حب خداوند انسان را به بهشت می‌کشاند، ذره ای حب دنیا در قلب امام علی(ع) وجود نداشت و این امام معصوم یک زندگی زاهدانه داشت، امام علی(ع) در ابتدای دوران ازدواج خود با حضرت زهرا(س) هیچ خانه ملکی نداشت و یکی از انصار شهر مدینه یک اتاق برای شروع زندگی به این امام معصوم داد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام علی(ع) در طول عمرش چاه‌های زیادی را حفر و نخلستان‌های بسیاری را احیا کرد، اما این امام معصوم سود حاصل از این کارها را به نیازمندان می‌داد، چون می‌دانست که برای آخرت نیاز به توشه دارد، کسانی که دنیا را صرف آخرت می‌کنند، سعادتمند می‌شوند.

فرحزاد دل کندن از دنیا را موجب رسیدن به سعادت دانست و تصریح کرد: یکی از علامت‌های دوستی اهل‌بیت(ع)، داشتن بغض نسبت به دنیا است، ریشه تمام گناهان حب دنیا است.

وی ادامه داد: کسانی که خودشان را برای دنیا به آب و آتش می‌زنند، در روز قیامت حساب سنگینی دارند، کسانی که در دنیا از ثروت و ریاست فرار می‌کنند، از حساب و کتاب خداوند در روز قیامت می‌ترسند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام علی(ع) در دوران خلافت خود به پست و ریاست وابسته نبود و این امام معصوم مقام خلافت را تنها برای گرفتن حق مظلوم از ظالم پذیرفت.

فرحزاد در پایان با اشاره به مظلومیت امام علی(ع) خاطرنشان کرد: این امام معصوم دشمنان زیادی از جمله خوارج داشت، به همین دلیل پیکر امام علی(ع) شبانه تشییع شد و قبر این امام معصوم تا 100 سال برای مردم مشخص نبود تا دشمنان به قبر امام علی(ع) آسیب نزنند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcbgzba.rhb95piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما