يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 49757
منبع : خبرگزاری فارس

كتاب «تحليل جامع زندگاني 250ساله ائمه(ع)» منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: كتاب «تحليل جامع زندگاني 250ساله ائمه(ع)» در قالب پرسش و پاسخ به چاپ رسيد.
كتاب «تحليل جامع زندگاني 250ساله ائمه(ع)» منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب تحلیل جامع زندگانی 250 ساله ائمه(ع) دارای رویکرد جدید و سبکی متفاوت نسبت به سایر آثاری بوده که در این زمینه تألیف شده چرا که اکثر کتاب‌های نوشته شده گذشته در زمینه فضائل‌،‌ مناقب و کرامات و معجزات ائمه اطهار(ع) بوده ولی کتاب کنونی به صورت تحلیلی نوشته شده است.

نویسنده در قالب یک جلد به سؤالات و پرسش‌های مطرح شده در این زمینه پاسخ می‌دهد البته این اثر با پشتوانه مطالعه و تحقیق جامع تألیف شده است.

در این کتاب برای طی کردن مسیر منطقی زندگی هر امام به چند دوره تقسیم شده و سپس تحلیل و تفسیر مطالب انجام شده تا خواننده بتواند به طور مدون و منسجم از مطالب بهره‌مند شود و روان‌نویسی به دور از هر گونه پیچیدگی نیز به همین منظور در متون این اثر در دستور کار قرار گرفته است.

در این کتاب در بخش‌های جداگانه تحلیل زندگانی 56 ساله امام علی(ع)، 48 ساله امام حسن(ع)، 57 ساله امام حسین(ع)، 57 ساله امام سجاد(ع)، 64 ساله امام باقر(ع)، 65 ساله امام صادق(ع)، 55 ساله امام کاظم(ع)، 55 ساله امام رضا(ع)، 25 ساله امام جواد(ع)، 42 ساله امام هادی(ع)، 28 ساله امام حسن عسکری(ع) و زندگانی امام مهدی(ع) ذکر شده است.

از جمله سؤالات مطرح شده در این کتاب می‌توان به «راز توفیق فاطمه بنت اسد و وجه نامگذاری امام(ع) به علی چیست»، «در منابع تاریخی ازدواج امام علی(ع) با حضرت فاطمه(س) چگونه گزارش شده است»، «در نامگذاری امام حسن(ع) چند نظریه وجود دارد»، «آیا امام حسن(ع) در جنگ طبرستان حضور داشته است»، «بیعت مردم کوفه با امام حسن(ع)  چگونه انجام گرفت» و «چرا امام حسن(ع) رهبری مردم کوفه را پذیرفت»، اشاره کرد.

«چگونه امام حسین(ع) دارای شخصیت استثنایی بوده است»، «تفاوت خطبه امام سجاد(ع)  در کوفه، شام و مدینه چیست»، «دلایل حضور امام باقر(ع) در واقعه عاشورا چیست»، «چرا امام صادق(ع) برای تشکیل حکومت اقدام نکرد»، «امام کاظم(ع) در بحران آغاز امامتشان چه وضعی داشتند»، «چرا مأمون امام رضا(ع) را به ایران دعوت کرد»، «فلسفه‌های مناظره‌های امام جواد(ع) چه بوده است»، «سبک رفتاری امام هادی(ع) چیست»، «خلفای معاصر با امام حسن عسگری(ع) چه خصوصیتی داشتند» و «غیبت امام عصر(عج) چه فایده‌ای دارد» از دیگر سؤالات مطرح شده در این کتاب است. 

کتاب تحلیل جامع زندگانی 250 ساله ائمه(ع) از سوی حجت‌الاسلام محمدتقی قادری در 656 صفحه تألیف شده با شمارگان هزار نسخه و قیمت 36 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbzzba.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما