کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آب انبارهای تاریخی قم احیاء می شود

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم , 29 خرداد 1396 ساعت 2:00

قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی قم: آب انبارهای تاریخی قم با همکاری میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف استان قم دوباره احیاء می شود.


به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی قم در جلسه  ای که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم به منظور هماهنگی امور مشترک برگزار شد، گفت: یکی از کارهایی که خیرین نیکوکار برای خشنودی خداوند و مردم  انجام می دادند وقف آب انبار بوده است که وظیفه میراث فرهنگی و اداره اوقاف است که این میراث ارزشمند را باز زنده نمایند.

عیسی رضایی گفت: آب انبارها در گذشته نه چندان دور یکی از عناصر مهم شکل گیری گذرها و محلات در مناطق گرم و خشک بوده اند.

وی ادامه داد: آب انبارها نه تنها در حوزه معماری و سازه، بلکه از لحاظ اجتماعی و برقراری تعاملات بین ساکنین یک محل نقش مهم و پُر رنگی داشته اند.

وی افزود: در یک برنامه جامع و  مشترک با اداره اوقاف قم، به عنوان متولی اصلی آب انبارها ی استان، در صدد شناسایی و مطالعه جدی بر روی این میراث ارزشمند هستیم.

عیسی رضایی گفت: پس از شناخت دقیق آب انباره و مطالعه بر روی آنها باید جهت مرمت، احیا، بهسازی و باز زنده سازی آنان اقدام نمود و این کار سترگ، همکاری سایر ارگان ها و ادارت استان را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه استفاده از آب انبارها با کاربری گذشته وجود ندارد اما می توان از این آثار به عنوان مراکز فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی استفاده کرد.

گفتنی در پایان این جلسه که شامگاه 27 خرداد ماه مصادف با شب 23 ماه مبارک رمضان(شب قدر) برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی قم و اداره کل اوقاف استان منعقد شد.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49761

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49761/آب-انبارهای-تاریخی-قم-احیاء-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir