کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام فرحزاد:

اختلاس و رباخواری تناسبی با مکتب اهل‌بیت(ع) ندارد

خبرگزاری فارس , 29 خرداد 1396 ساعت 12:00

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی از افراد در مقابل تهدید یا تطمیع دست به هر کاری می‌زنند، اختلاس‌ و رباخواری تناسبی با مکتب اهل‌بیت(ع) ندارد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به نگاه امام علی(ع) به دنیا اظهار کرد: این امام معصوم فرمود اگر همه عالم را به من بدهند، در مقابل چیزی را به ظلم از دهان یک مورچه بیرون بیاورم، به خدا این کار را انجام نمی‌دهم.

وی ادامه داد: اما برخی از افراد در مقابل تهدید یا تطمیع دست به هر کاری می‌زنند، اختلاس‌ و رباخواری‌ تناسبی با مکتب اهل‌بیت(ع) ندارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از متعلقات انسان، اموال است که پس از مرگ انسان از او جدا می‌شود، اگر ثروتمندان کشور بخش کمی از اموال خودشان را به نیازمندان می‌دادند، هیچ فقیری در کشور باقی نمی‌ماند.

فرحزاد با اشاره به ضرورت عجله کردن در کار خیر اظهار کرد: براساس روایات انسان باید در انجام کار خیر تعجیل کند، چون شیطان او را وسوسه می‌کند و از انجام کار خیر منصرف می‌کند.

وی ادامه داد: خوش به حال کسی که به دنیا تعلق نداشته باشد، انسان اگر به اندازه ای که به فکر دنیا است، به فکر آخرت هم باشد، رستگار می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از چیزهایی که به انسان وابسته است، اعمال او است، هر کجا انسان برود، اعمال همراه او خواهد بود و انسان باید به فکر انجام اعمال صالح باشد.

وی ادامه داد: راه رسیدن به سعادت، توسل به قرآن و عترت است، باید در زندگی خودمان به این دو گوهر توجه کنیم و از ارزش آن‌ها آگاه باشیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: سرمایه‌های انسان در آخرت ماندنی است، اما مادیات دنیا یک روزی از بین می‌رود و نباید به دنبال مادیات این دنیا باشیم، انسان روزی مجبور می‌شود که مادیات را در دنیا رها کند.

فرحزاد با اشاره به علت زیاد بودن پرونده‌ها در دادگاه اظهار کرد: علت بسیاری از این پرونده‌ها این است که مردم برای رسیدن به مادیات دنیا به صورت نادرست تلاش می‌کنند، انسان اگر به این مساله توجه کند که سرمایه‌های آخرت تا چه اندازه ارزش دارند، مادیات دنیا را فدا می‌کند.

وی ادامه داد: انسان فرصت‌های محدودی را در این دنیا دارد و نباید این فرصت‌ها را با غفلت از دست بدهد، باید به دنیا نگاه متفاوتی داشته باشیم، نباید آخرت را به خاطر این دنیای بی ارزش فدا کنیم، اگر به این مساله باور داشته باشیم که روزی در یک قبر تنگ می‌خواهیم، نگاه دیگری به دنیا خواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسانی که می‌خواهد به سعادت می‌رسد، باید در دنیا به صورت مستمر به دنبال انجام عمل صالح باشد تا توشه ای را برای خودش در آخرت فراهم کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از مرگ امام علی(ع) بر فراز منبرها این امام معصوم لعن می‌شد، امام علی(ع) دشمنان قوی داشت که به دنبال نبش قبر این امام معصوم بودند، به همین دلیل پیکر امام علی(ع) در شب تشییع و دفن شد و مکان قبر این امام معصوم تا صد سال از مردم مخفی بود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49788

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49788/اختلاس-رباخواری-تناسبی-مکتب-اهل-بیت-ع-ندارد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir