سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 49827
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد

جابجایی 120 اصله درخت به روش روت‌باکس در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تاکنون 120 اصله درخت به روش روت باکس جابجا شده و در باکس‌های ویژه هم‌اکنون در قرنطینه نگهداری می‌شود که شامل گونه‌های کاج تهران، نارون، اقاقیا، توت و... است.
جابجایی 120 اصله درخت به روش روت‌باکس در قم
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان، با تاکید بر دوره طولانی مدت به ثمر رسیدن درختان بر لزوم نگهداری صحیح از آنها تاکید کرد و گفت: درختان سرمایه‌هایی سبزی هستند که شادابی و سرزندگی را در شهرها به وجود می‌آورند و به همین دلیل باید در هر شرایطی نگهداری صحیح از آنها به عنوان یک اصل مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه این سازمان حتی اجازه تخریب یک درختان و فضای سبز معارض در پروژه‌ها را نمی‌دهد، گفت: در طول مدت فعالیت در این سازمان اقدامات گسترده‌ای در راستای جلوگیری از قطع درختان، خصوصا جلوگیری از آسیب رسیدن به درختان معارض در پروژه‌های عمرانی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با استفاده از روش‌های نوین جابجایی در انتقال درختان معارض در پروژه‌ها، بیان کرد: شیوه روت باکس نزدیک به یک سال است که در قم اجرایی شده و در پروژه‌هایی چون پل میثم، ایستگاه مترو میدان مطهری، تقاطع غیرهمسطح مقداد و تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم استفاده شده است.

جوادیان با بیان اینکه در روند اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح مقداد 70 اصله درخت جابجا شد، افزود: در پروژه شهدای مدافع حرم نیز 40 اصله درخت به روش روت باکس جابجا شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 120 اصله درخت به روش روت باکس جابجا شده و در باکس‌های ویژه هم‌اکنون در قرنطینه نگهداری می‌شود که شامل گونه‌های کاج تهران، نارون، اقاقیا، توت و... است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjaoex.uqeh8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما