سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 49829
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تحریم‌های سنای آمریکا نقض برجام است/اقدام متقابل آغاز شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اکنون با تصویب تحریم‌های گسترده سنا علیه ایران، برجام توسط طرف مقابل نقض شده و اکنون این توافقنامه برای ما نیز اعتباری ندارد.
تحریم‌های سنای آمریکا نقض برجام است/اقدام متقابل آغاز شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عسکر دیرباز، ضمن محکوم کردن تصویب تحریم‌های اخیر سنا علیه ایران ابراز کرد: لازم است که وزارت خارجه ایران اکنون در دو زمینه تلاش کند، نخست همان گروهی را که برای بررسی رعایت مفاد برجام توسط طرفین توافقنامه برجام مشخص کرده‌اند را به بررسی رعایت مفاد این توافقنامه توسط طرف مقابل بگمارد.

وی افزود: پس از بررسی و تأیید نقض برجام توسط هیأت نظارت بر برجام به دلیل مصوبات اخیر سنا از سوی طرف مقابل علیه ایران، لازم است ایران اقداماتی را که برای چنین زمانی پیش بینی کرده بود را اجرا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی قبلا فرمودند که اگر طرف مقابل برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم، یعنی اگر آن‌ها نقض کنند ما آن توافقنامه را از بین می‌بریم. اکنون با تصویب تحریم‌های گسترده سنا علیه ایران برجام توسط طرف مقابل، این توافق نقض شده و اکنون این توافقنامه برای ما نیز اعتباری ندارد.

دیرباز بیان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌ای موضعی را اتخاذ می‌کنند، ملت ایران در همه حال از مواضع قاطع ایشان حمایت می‌کنند و پشت سر ایشان و به فرمان ایشان هستند. در چنین شرایطی دولت در صورتی که بر اساس فرامین رهبر معظم نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام کند از حمایت مردم برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که دولت بر اساس فرامین رهبر و به دنبال آن بر اساس خواست ملت که عمل به فرامین هوشمندانه، حکیمانه، دقیق و ژرف‌نگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است عمل کند در چنین شرایطی اگر تحریم‌های جدیدی علیه ایران پیش آید ملت مقاومت و فشارها را تحمل خواهد کرد و از دولت و نظام حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb9wba.rhb95piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما