سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 49844
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد

خرید تجهیزات پردازش و تولید کود کمپوست توسط شهرداری قم

قم نيوز : قم نيوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: تجهیزات پردازش و تولید کود کمپوست با اعتبار 15 میلیارد ریال خریداری می‌شود.
خرید تجهیزات پردازش و تولید کود کمپوست توسط شهرداری قم
خرید تجهیزات پردازش و تولید کود کمپوست توسط شهرداری قم
به گزارش قم نيوز، سیدعبدالله میرابراهیمی امروز، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان جلوگیری از دفن زباله در سایت البرز است اظهار کرد: دفن زباله اثرات مخرب زیست محیطی را بر جای گذاشته و شیرآبه آن با ورود به آب‌های زیرزمینی مشکلات بهداشتی را به دنبال دارد و به همین منظور یکی از اولویت‌های اصلی سازمان مدیریت پسماند جلوگیری از دفن پسماند در شهر است.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از دفن پسماند مستلزم ایجاد صنایع تبدیلی و بازیافت پسماند است خاطرنشان کرد: به همین منظور پروژه‌هایی برای استحصال انرژی الکتریکی از زباله به وسیله دستگاه هاضم، تولید کود کمپوست و... در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه به دلیل اصلاحاتی که در قانون خرید برق پسماند صورت گرفته و تغییر تعرفه‌ها جذب سرمایه‌گذار در این بخش با مشکلاتی مواجه شده است افزود: با این وجود ما اقدامات گسترده‌ای را برای پیگیری این امر انجام داده‌ایم و امیدواریم امسال به نتیجه‌های مطلوب برسیم.

وی با اشاره به برنامه سازمان مدیریت پسماند برای تولید کود کمپوست از زباله در سایت دفع و دفن پسماند البرز گفت: خریداری تجهیزات پردازش و تولید کود کمپوست و دستگاه پرس ریجکت در دستور کار سازمان است.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: برای این کار 1.5 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و پروژه در مرحله تهیه اسناد و خریداری است که فکر می‌کنیم با این روند تا نیمه نخست سال عملیات خریداری تکمیل شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5va5.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما