سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : 49856
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد

اثرات حب دنیا بر عاقبت دنیوی و اخروی انسان

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: پس از مرگ انسان، مال و ثروت او به دردش نمی‌خورد و عاشقان دنیا در نهایت به جهنم می‌روند.
اثرات حب دنیا بر عاقبت دنیوی و اخروی انسان
اثرات حب دنیا بر عاقبت دنیوی و اخروی انسان
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی‌های حضرت ابراهیم اظهار کرد: این پیامبر الهی دست نیاز را به سوی کسی دراز و هیچ نیازمندی را هم رد نمی‌کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت ابراهیم، مداومت بر صلوات بود، یکی از راه‌های نجات انسان از آتش جهنم، صلوات فرستادن مداوم است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان برای دنیا سال‌ها زحمت می‌کشد، ولی در نهایت باید از این دنیا برود، به همین دلیل انسان نباید به دنیا دلبسته باشد.

فرحزاد با اشاره به فانی بودن دنیا اظهار کرد: رسول اکرم(ص) به حضرت جبرئیل گفت که من را موعظه کن، این فرشته الهی گفت که هر چه می‌خواهی زندگی کن، ولی پایان کار، مرگ است، از دنیا هر کسی را که می‌خواهی، دوست بدار، ولی در نهایت از او جدا می‌شوی.

وی ادامه داد: انسان باید دوستی بگیرد که از بین رفتنی نیست، انسان باید با خداوند دوست باشد که فانی نیست، فرزندان و بستگان یک انسان پس از مرگ او و دفنش، انسان را رها می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دستگاه حساب و کتاب خداوند، دقیق است و خدا از همه کارهای ما آگاه است، انسان هر کاری که انجام بدهد، خداوند آن کار را مورد محاسبه قرار می‌دهد، انسان نباید از اینکه برای دیگران مشکلی به وجود می‌آید، خوشحال باشد، ممکن است که همان مشکل برای انسان به وجود بیاید.

فرحزاد با اشاره به خطر دلبستگی به دنیا اظهار کرد: زمانی که انسان به چیزی علاقه زیادی دارد، زمان مرگ برای جدا شدن از آن چیز، سختی زیادی می‌کشد، برخی افراد به دلیل داشتن حب دنیا در لحظه جان دادن، ایمان خودشان را از دست دادند.

وی ادامه داد: باید از خداوند بخواهیم که حب دنیا را از دل ما خارج کند، بسیاری از گناه‌هایی که انسان انجام می‌دهد، به دلیل همین حب دنیا است، بسیاری از افراد به دلیل داشتن محبت دنیا گرفتار جهنم شدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید مراقب باشد که حب دنیا را بر او غلبه نکند، انسان در نهایت باید با مرگ از این دنیا برود، چه بهتر که خودش هر چه زودتر حب دنیا را از دلش خارج کند.

فرحزاد با اشاره به آثار عدم دلبستگی به دنیا اظهار کرد: اگر انسان از دنیا دل بکند، رستگار می‌شود، راه رسیدن به سعادت در دنیا  و آخرت عدم دلبستگی به دنیا است.

وی ادامه داد: عاشقان دنیا در نهایت به جهنم می‌روند، پس از مرگ انسان، مال و ثروت او به دردش نمی‌خورد و انسان باید در زمان حیات با اموال دنیا برای آخرت کار و توشه ای برای روز قیامت فراهم کند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به کسانی که در دنیا سکه و طلا جمع می‌آوری می‌کنند، گفته است که منتظر آتش جهنم باشید، کسانی که ثروت‌ اضافی دارند، در ابتدا باید این ثروت را برای خانواده و بستگان خودشان و در ادامه برای نیازمندان هزینه کنند، ثروت برای جمع آوری نیست، بلکه انسان باید با ثروت خودش انفاق کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb0wba.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما