سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : 49865
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی:

نفاق ریشه مشکلات امت اسلامی است

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: ریشه بسیاری از مشکلات امت اسلامی، نفاق است، داشتن نفاق و ترویج آن برای انسان، گناهان زیادی را به دنبال دارد.
نفاق ریشه مشکلات امت اسلامی است
نفاق ریشه مشکلات امت اسلامی است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به دشمنی جهان استکبار اظهار کرد: دشمنی استکبار با ما پایان ندارد، اکنون دشمنان کشورمان با بستن قراردادهای خرید تسلیحات به دنبال تقویت توان نظامی خودشان هستند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی نه تنها نباید از توان نظامی کشورمان غافل باشیم، بلکه باید گام‌هایی را در راستای تقویت این توان برداریم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ائمه معصومین(ع) مذاکره را قبول داشتند، اما مذاکره از نظر آن‌ها آخرین راهکار بود و ائمه معصومین(ع) شرایط خاصی را برای مذاکره مطرح کردند.

رفیعی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در بسیاری از موارد مسلمانان را نسبت به جنگ نهی کرده است، افزود: بزرگ‌ترین مرکز اسلام، شهر مدینه است، اما این شهر با قرآن کریم فتح شد، براساس آموزه‌های قرآن اگر جنگی رخ بدهد، مسجد، کنیسه و کلیسا با هم از بین می‌روند.

وی ادامه داد: از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌توانیم به همراهی مردم و استقامت امام خمینی(ره) اشاره کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از ویژگی‌های اصلی دین اسلام، صلح طلبی است، افرادی که موجب مرگ هزاران نفر در جنگ‌های مختلف شدند، می‌گویند که دین اسلام خواهان جنگ است، چنین افرادی کارشان دنبال کردن بدبختی و آوارگی مردم در کشورهای مختلف است.

رفیعی با اشاره به ظلم رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین اظهار کرد: این رژیم منازل فلسطینی‌ها را غصب کرده است، صهیونیست‌ها در زمین‌های غصب شده مردم فلسطین برای خودشان خانه می‌سازند، رژیم آل سعود هم با حمله به یمن امنیت و آرامش را از مردم این کشور گرفته است.

وی ادامه داد: براساس روایات، هدایت یک فرد بهتر از هر چیزی است که آفتاب بر آن می‌تابد، ائمه معصومین(ع) بارها بر ارزش دعوت مردم به آموزه‌های دینی اشاره کردند، سه روش دعوت مردم به اسلام، حکمت، موعظه و مناظره است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان که براساس متن قرآن خلیفه خداوند در زمین است، نباید به افزایش گناهان در جامعه بی توجه باشد، یکی از وظایف عمومی در جامعه اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است.

رفیعی با اشاره به ریشه مشکلات امت اسلامی اظهار کرد: ریشه بسیاری از این مشکلات، نفاق است، داشتن نفاق و ترویج آن برای انسان، گناهان زیادی را به دنبال دارد، منافقین هم در نهایت توسط خداوند عذاب می‌شوند.

وی ادامه داد: انسان‌های منافق حتی در صورت انجام کار خیر هم کارشان مورد قبول خداوند قرار نمی‌گیرد، البته رحمت خدا فراگیر است، اما برخی از انسان‌های گناهکار به اندازه ای آلوده هستند که خدا نمی‌تواند از همه گناهان آن‌ها چشم پوشی کند.

استاد حوزه علمیه قم، برترین نوع مرگ را شهادت دانست و تصریح کرد: شهدا نزد خدا روزی دارند و آن‌ها زنده هستند، خداوند به صورت ویژه به شهدا عنایت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مومنان دعا می‌کنند که شهید شوند، اگر شهادت دعای مستمر یک انسان باشد، حتی اگر او به صورت عادی بمیرد، مثل کسی خواهد بود که به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbswba.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما