چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 49888
منبع : خبرگزاری فارس

كتاب «بررسي نقاط عطف وقايع تاريخي انقلاب اسلامي» منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: كتاب «بررسي نقاط عطف وقايع تاريخي انقلاب اسلامي» به همت اداره‌كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه به چاپ رسيد.
كتاب «بررسي نقاط عطف وقايع تاريخي انقلاب اسلامي» منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب بررسی نقاط عطف وقایع تاریخی انقلاب اسلامی از چهار فصل اصلی با عناوین کلیات، از پیروزی انقلاب تا رحلت امام خمینی(ره)، ‌از رحلت امام خمینی تا فتنه سال 1388 و با برنامه‌سازان تشکیل شده است.

در بخش کلیات اهداف و پرسش‌های پژوهش تبیین شده و بخش دوم موضوعاتی مانند همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تجاوز نظامی عراق به ایران، مهار جریان نفاق در دهه 60 و توطئه آیات شیطانی را دربرمی‌گیرد.

بخش سوم کتاب دارای موضوعاتی با عناوین رحلت حضرت امام خمینی(ره)، ظهور جریان اصلاح‌طلب دوم خرداد، تدوین و ابلاغ سند چشم‌انداز 20 ساله، نهضت تولید علم، جنبش نرم­‌افزاری و دستیابی به فناوری هسته­‌ای است.

امام خمینی(ره) به عنوان فریادگر و بیدارگر پرده از پلیدی‌ها و تاریکی‌ها برداشتند و جنبش بیداری در سراسر جهان ایجاد کردند که محدود به یک سرزمین خاص نبود بلکه برگرفته از الگویی تمام عیار بود به طوری که دیوارهای ناعدالتی را فروریختند و خورشیدی فروزان در سراسر جهان روشن کردند.

کسانی که منعفتشان در این جریان به خطر افتاده بود در برابر امواج این انقلاب ایستادند تا مانع حرکت آن شوند و نگذارند به حرکت خود ادامه دهد انقلاب در طول این سال‌ها گرفتار گرداب‌هایی شده ولی توانسته از آنها به سلامت خارج شود بنابراین نقش برنامه‌سازان این وقایع بی‌بدیل است.

کتاب «بررسی نقاط عطف وقایع تاریخی انقلاب اسلامی» به همت اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه به چاپ رسید.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcg779t.ak9y74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما