چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 49901
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی:

آزادی قدس با خیزش جهانی مسلمانان امکان پذیر است

قم نيوز : قم نيوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اعتقاد داریم که یک روزی مسجد الاقصی و قدس از دست صهیونیست‌ها آزاد می‌شود و این کار با خیزش جهانی مسلمانان امکان پذیر است.
آزادی قدس با خیزش جهانی مسلمانان امکان پذیر است
آزادی قدس با خیزش جهانی مسلمانان امکان پذیر است
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله سبحانی ظهر امروز پس از جلسه درس تفسیر قرآن در مجتمع عالی فقه در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه روز قدس اظهار کرد: امام خمینی(ره) آخرین روز ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: همه مسلمانان جهان باید در روز قدس جهان بشریت را دعوت کنند و دست به دست بکدیگر بدهند تا فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی خارج شود و به آغوش اسلام برگردد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: یکی از اشتباهات تاریخی در مساله فلسطین این بود که برخی این مساله را یک مساله عربی و نه یک مساله اسلامی معرفی کردند، اما امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند که مساله فلسطین یک مساله اسلامی و مربوط به تمام مسلمانان است.

آیت‌الله سبحانی مسجد الاقصی را نخستین قبله مسلمانان دانست و تصریح کرد: رسول اکرم(ص) در روز 17 رمضان به سمت این مسجد نماز خواند، اعتقاد داریم که یک روزی مسجد الاقصی و قدس از دست صهیونیست‌ها آزاد می‌شود و این کار با خیزش جهانی اسلامی مسلمانان امکان پذیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم کشورهای عربی و غیر عربی در مساله قدس شریک هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsoq0.2bqox8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما