چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 49902
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی:

نباید به داعش رحم کرد/ این گروه با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: گروه داعش قابل رحم و گذشت نیست و این گروه با رژیم صهیونیستی، عربستان و دولت‌های استکباری دیگر ارتباط دارد.
نباید به داعش رحم کرد/ این گروه با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد
نباید به داعش رحم کرد/ این گروه با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به عوامل شکست اسلام در دوره‌های مختلف اظهار کرد: عواملی همچون خیانت، پیمان شکنی و فحشا موجب شکست اسلام در دوره‌های مختلف شد، علت شکست تعدادی عملیات در دوران دفاع مقدس، خیانت بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمود مردم در یک جامعه اسلامی باید از سه گروه سخن چین، ظالم و خائن دوری کنند، قرآن کریم به رسول اکرم(ص) تاکید کرد که باید با خیانت در جامعه اسلامی برخورد شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اقسام مختلف خیانت خطرناک است، به عنوان مثال خیانت خانوادگی عامل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها است، یکی از دلایل طلاق همین خیانت خانوادگی است.

رفیعی با اشاره به برخورد ائمه معصومین(ع) با خیانت اظهار کرد: امام علی(ع) با خیانت به بیت المال برخورد جدی می‌کرد، قوام اسلام با خیانت از بین می‌رود، رسول اکرم(ص) به همین دلیل با خائنین داخلی و خارجی مبارزه می‌کرد.

وی ادامه داد: خیانت گاهی علمی است، به عنوان مثال یهودیان می‌دانستند که آخرین پیامبر حضرت محمد(ص) است، اما با این وجود نبوت رسول اکرم(ص) را انکار کردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر خیانت باب شود، به افراد حامی خائن هم این مساله سرایت پیدا می‌کند، به عنوان مثال پس از پایان جنگ تحمیلی شاهد بودیم که صدام به یکی از حامیان خود در جنگ یعنی کویت خیانت و این کشور را اشغال کرد.

رفیعی با اشاره به خیانت منافقین در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: منافقین در آن دوران مردم و شخصیت‌ها را در داخل کشور ترور می‌کردند، این در حالی بود که رزمندگان اسلام در حال مبارزه با دشمن بعثی بودند.

وی ادامه داد: برخورد اسلام با خیانت یک برخورد جدی است، به عنوان مثال لشکریان اسلام در دوران حیات رسول اکرم(ص) به یهودیان مدینه به دلیل خیانت پاسخ دندان شکنی دادند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در طول تاریخ، اسلام با مسیحیت جنگ بزرگی نداشته است، مسلمانان با مسیحیان یک رویکرد مسالمت آمیز را دارند و در دنیای کنونی مسیحیت کمتر با اسلام مشکل دارد.

رفیعی با اشاره به بدترین مردم از نظر قرآن کریم اظهار کرد: از نظر این کتاب آسمانی، مشرکان و یهودیان بدترین مردم هستند، یهودیان به دلیل اینکه دنیا دوست بودند، مشکلات زیادی را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: مسیحیان نسبت پیروان ادیان دیگر محبت بیشتری نسبت به مسلمانان دارند، آن‌ها به صورت مستمر توسط کشیش‌ها مورد موعظه قرار می‌گرفتند و مسیحیان به دنیا وابسته نبودند.

استاد حوزه علمیه قم، گروه داعش را قابل رحم و گذشت ندانست و تصریح کرد: این گروه با رژیم صهیونیستی، عربستان و دولت‌های استکباری دیگر ارتباط دارد، در صورت از بین نبردن داعش با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.
 وی ادامه داد: تعداد یهودیان بومی در فلسطین حدود 200 هزار نفر بود، اما آن‌ها یهودیان را از کشورهای دیگر به فلسطین فراخوان و اکنون سه تا چهار میلیون یهودی کشور فلسطین را اشغال کردند.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون رژیم صهیونیستی محدود شده، این به دلیل مبارزه‌های نیروهای جبهه مقاومت از جمله رزمندگان حزب‌الله است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxn0o.yt0nz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما