چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : 49906
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری:

آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست

قم نيوز : قم نيوز: نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست و مجلس سنای این کشور چند روز پیش تحریم بی سابقه ای را علیه مردم ایران تصویب کرد.
آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست
آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تاثیر همت بلند در زندگی انسان اظهار کرد: داشتن همت بلند موجب می‌شود که صبر انسان در زندگی زیاد شود.

وی ادامه داد: صبر یکی از ویژگی‌های پیامبران الهی است، زمانی که همت انسان بلند شود، تحمل سختی‌ها برای او آسان می‌شود، رسول اکرم(ص) سختی‌های فراوانی را تحمل کرد و بسیاری از یاران پیامبر(ص) زیر شکنجه به شهادت رسیدند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: رسول اکرم(ص) اراده بلندی داشت و در مقابل سختی‌ها در طول رسالت خود صبر کرد، اگر انسان تحمل داشته باشد، به راحتی می‌تواند در برابر سختی‌ها مقاومت داشته باشد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ویژگی‌های حاکمان اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های ضروری برای این حاکمان صبر است، مردم هم باید با الگو گرفتن از رسول اکرم(ص) صبر پیشه کنند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان می‌گوید سستی از خودتان نشان ندهید، کسی که به خداوند تکیه کند، در برابر دشمن سستی نشان نمی‌دهد، سستی در برابر دشمن نشانه ضعف است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایستادگی و استقامت نشانه انسان مومن است و چنین انسانی باید در جنگ با دشمنان به آن‌ها حمله و از فرار کردن در جنگ پرهیز کند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به دشمنی آمریکا اظهار کرد: این کشور به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست و مجلس سنای آمریکا چند روز پیش تحریم بی سابقه ای را علیه مردم ایران تصویب کرد.

وی ادامه داد: خداوند انسان را به انفاق دعوت کرده است و او نباید در زندگی بخل داشته باشد، انسان مومن باید بداند فرصت‌هایی که برایش پیش می‌آید، همیشگی نیست و این فرصت‌ها زود می‌گذرد، ما در روزهای باقی مانده از ماه رمضان باید از فرصت‌ها استفاده کنیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: رسول اکرم(ص) به اباذر فرمود جوانی خودت را قدر بدان که جوانی زود می‌گذرد، از بی نیازی خودت قبل از اینکه ثروت خودت را از دست بدهی، بهترین استفاده کن و از زندگی هم پیش از آنکه بمیری، استفاده مناسب را ببر.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ویژگی‌های انسان مومن اظهار کرد: چنین انسانی از تعصبات جاهلی به دور است، تعصب جاهلی، تعصبی است که براساس مدار حق نیست و قرآن کریم ما را از تعصب جاهلی بر حذر داشته است، امام علی(ع) فرمود تعصب جاهلی از حیله‌های شیطان است.

وی ادامه داد: انسان مومن از سوء ظن پرهیز می‌کند، سوء ظن به معنی بدگمانی به دیگران است، رسول اکرم(ص) فرمود ترس، بخل و حرص به دلیل سوء ظن به خداوند است، خدا به انسان وعده داده که روزی رسان است و انسان نباید حرص داشته باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: بدگمانی به بنده‌های خداوند در روایات ائمه معصومین(ع) مذمت شده است، کسی که به برادر مومن خود سوء ظن داشته باشد، به خداوند سوء ظن دارد، در روایتی آمده است بدترین بندگان، کسانی هستند که به برادران مومن خود سوء ظن دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-wnk.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما