چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : 49907
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی مطرح کرد

ضرورت مهاجرت طلاب حوزه از قم به شهرهای دیگر

قم نيوز : قم نيوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: طلاب حوزه علمیه قم پس از رسیدن به مرحله ای از کمال باید از شهر قم خارج شوند و به شهرها و روستاهای دیگر برای هدایت مردم بروند.
ضرورت مهاجرت طلاب حوزه از قم به شهرهای دیگر
ضرورت مهاجرت طلاب حوزه از قم به شهرهای دیگر
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه درس تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به تهمت‌های مشرکین به رسول اکرم(ص) اظهار کرد: آن‌ها به پیامبر(ص) تهمت زدند که ساحر است، ساحر خواندن رسول اکرم(ص) یکی از ظلم‌های بزرگ به خداوند، جامعه و پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: کسانی که ظلمی همچون ساحر خواندن رسول اکرم(ص) انجام می‌دهند، خداوند آن‌ها را هدایت نخواهد کرد، این که هدایت انجام نمی‌شود، به دلیل بی‌ مهری خود مردم است، نه اینکه خداوند بی مهر باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خدا دو نوع هدایت دارد، هدایت نخست برای همه مردم است، اگر کسی از این نوع هدایت استفاده کند، خدا او را در راه راست قرار می‌دهد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهداف مشرکین در عصر پیامبر(ص) اظهار کرد: آن‌ها به دنبال خاموش کردن نور خدا بودند، این نور هم پیامبر(ص) و قرآن است، تلاش مشرکین برای خاموش کردن نور خدا همچون تلاش برای خاموش کردن خورشید با دهان انسان روی زمین است.

وی ادامه داد: قرآن می‌گوید که نور خدا خاموش نمی‌شود و حتی اگر کافران نخواهند، اسلام همه جا را فرا خواهد گرفت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) که بیشتر در جنگ‌ها و ناراحتی‌ها بود، آن چنان قرآن را ثبت کرد که هنوز بسیاری از نکات این کتاب آسمانی برای ما روشن نیست، قرآن از ابعاد مختلف معجزه است، یکی از اعجازهای این کتاب آسمانی، دادن خبرهای غیبی است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اخبار غیبی قرآن اظهار کرد: از جمله یکی از خبرهای غیبی قرآن، تلاش دشمنان برای از بین بردن پیامبر(ص) و ناکام شدن آن‌ها در رسیدن به این هدف است.

وی ادامه داد: خداوند پیامبر(ص) را با دین حق و قرآن فرستاد تا بر تمام شریعت‌ها و دشمنان توفیق پیدا کند، دین اسلام، کامل ترین دین است، کسی که تورات، انجیل و قرآن را با هم بخواند، قطعا قرآنی می‌شود، برهان این کتاب آسمانی قوی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پس از ظهور امام زمان(عج) اسلام یک دین فراگیر خواهد شد، البته یهودیان و مسیحیان در آن عصر از بین نمی‌روند، ولی سیطره و توفیق کلی پس از ظهور امام زمان(عج) با اسلام خواهد بود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به عصر پس از ظهور امام زمان(عج) اظهار کرد: در آن عصر امکان ایجاد حکومت واحد وجود دارد و عقل بشر پس از ظهور امام زمان(عج) کامل می‌شود، اکنون برخی به دنبال شکل دهی به حکومت واحد هستند، اما با این شرایط بشر، امکان شکل گیری این حکومت وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: پس از ظهور امام زمان(عج) عدل و داد همه جا را فرا می‌گیرد، در حالی اکنون جهان پر از ظلم ایست، به عنوان مثال در یمن کودکان به دلیل گرسنگی و بیماری وبا جان خودشان را از دست می‌دهند، اما سازمان ملل واکنشی نشان نمی‌دهد و شورای امنیت این مساله را محکوم نمی‌کند، وجدان جهانی خواب است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: قرآن کریم نور است و راه سعادت را به انسان نشان می‌دهد، اثر نور حسی، راهنمایی راه است، قرآن مجید هم اگر در زندگی باشد، انسان در چاله بدبختی نمی‌افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کشور ما از روحانی و منبری خالی شد، خفاشان مذهب از لانه خود خارج می‌شوند و دین مردم را می‌گیرند، طلاب حوزه علمیه قم پس از رسیدن به مرحله ای از کمال باید از شهر قم خارج شوند و به شهرها و روستاهای دیگر برای هدایت مردم بروند، حوزه علمیه قم هم باید از این مبلغین پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciy3a5.t1a3u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما