شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 50045
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

جابجایی بیش از 95 درصد درختان معارض پروژه‌های عمرانی در قم

قم نيوز : قم نيوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از جابجایی موفق بیش از 90 درصد درختان معارض پروژه‌های عمرانی در قم خبر داد.
جابجایی بیش از 95 درصد درختان معارض پروژه‌های عمرانی در قم
جابجایی بیش از 95 درصد درختان معارض پروژه‌های عمرانی در قم
به گزارش قم نيوز، پیام جوادیان امروز، با اشاره به روش‌های مختلفی که برای جابجایی درختان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: قبلا درختان برای جابجایی کات‌بال می‌شد و به طور کامل از ریشه قطع می‌شد که اصولی نبود اما روشی که با عنوان روت‌باکس امروزه مورد استفاده قرار می گیرد‌ کاملا اصولی بوده و تجربه ثابت کرده که نتیجه مثبت خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به مزایای استفاده از روش روت باکس در جابجایی و انتقال درختان معارض در پروژه‌های عمرانی و ساختمان، تصریح کرد: در این روش چون حجم خاکی که دور درخت است جابجا نمی‌شود این امر کمک زیادی به درخت برای جلوگیری از خشکی می‌کند.

جوادیان بیان کرد: البته دستگاه‌های مکانیزه‌ای هم وجود دارد که با تیغه دور درخت را خالی کرده و درخت را جابجا می‌کند اما به نوعی این روش نیز مناسب نیست چون موجب قطع شدن تارهای کشنده و ریشه‌های نازک درخت شده و جذب آب درخت را با مشکل مواجه کرده و موجب خشکی درخت می‌شود.

وی گفت: در شیوه روت باکس چهار چارچوب استفاده می‌شود که با بیل چهار طرف ریشه درخت خالی شده و سپس خاک را زاویه‌دار کرده و این چهارچوب در چهار طرف درخت چیده شده و زیر آن نیز پوشیده می‌شود؛ در واقع این روش یک گلدان بسیار بزرگ است که حتی می‌توان درخت را به صورت بلند مدت در آن نگهداری کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: پس از جابجایی درخت مدتی در قرنطینه و رسیدگی ویژه برای آبیاری مناسب و نگهداری خاص قرار دارد تا دچار خشکی نشود و تاکنون بیش از 95 درصد درختان جابجا شده با این روش زنده و سر حال باقی مانده‌اند و برخی نیز در فضای مورد نیاز استفاده شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkz0k.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما