شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 5005
جانشين سابق نمايندگی ولی فقيه در سپاه:

اشتغال در قم بايد به سمت مسايل فرهنگی برود

قم نيوز : قم نیوز: جانشين سابق نمايندگی ولی فقيه در سپاه گفت: اشتغال در قم بايد به سمت مسايل فرهنگی برود كه هم مشكل اشتغال نسل جوان حل شود و هم به فضای معنوی قم آسيب وارد نشود.
اشتغال در قم بايد به سمت مسايل فرهنگی برود
به گزارش قم نیوز، مجتبی ذوالنوری، جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پنج شنبه شب در جمع طلاب و فضای همدانی حوزه علمیه قم، مجلس نهم را از حساسیت بالایی برخوردار دانست و اظهار داشت:‌ در مجلس آینده تركیبی از جریان انحرافی و اصحاب فتنه و اصلاحات نیز حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان كرد: امیدواریم با هوشیاری و بیداری مردم و انتخاب نمایندگانی كاملا ولایت مدار و پایبند به اصول و ارزش‌های نظام و انقلاب از نگرانی‌های كه در این جهت وجود دارد كاسته شود.

ذوالنوری با بیان اینكه اگر مردم در تمام كشور به این موضوع توجه كنند دغدغه‌ها كم خواهد شد، یادآور شد: در همین راستا نسبت به احساس مسوولیتی كه بنده كردم در صحنه حاضر شدم.

وی با اشاره به اینكه من به هر قیمت نمی‌خواهیم به مجلس راه پیدا كنم، تصریح كرد: بنده احساس تكلیف كردم و وارد عرصه شدم، اگر این تكلیف بر بنده مستقر شد بارمان سنگین شده است و به حول و قوه الهی در انجام وظیفه و رساندن این بار به مقصد تلاش خواهم كرد.

كاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: اگر مردم این امانت را بر دوش بنده نگذاشتند، از مردم و نظام چیزی طلب ندارم زیر اگر توفیق خدمتی هم بعد از پیروزی انقلاب داشتم به بركت انقلاب و نظام اسلامی بوده و بنده مدیون انقلاب هستم.

وی با اشاره به اینكه ۴۵ نفر در قم برای نمایندگی مجلس با هم رقابت می‌كنند، اظهار داشت: در این افراد سلیقه و طیف‌های مختلفی حضور دارند كه اقشار مختلف را به عرصه انتخابات می‌كشاند و موجب مشاركت حداكثری را فراهم خواهند آورد.

ذوالنوری در پاسخ به سوالی در خصوص جایگاه قم ابراز داشت: قم دارای سه بعد استانی، ملی و بین‌المللی است كه بنده معتقدم در بعد استانی، قم همتراز با سایر استان های كشور پیشرفت نكرده است.

وی با اشاره به كاركرد‌های ملی و بین‌المللی قم گفت: قم پایخت معنوی و خیزشگاه انقلاب است اما قم در تراز این سه شأن پیشرفت نكرده و نگاه به قم اینگونه نبوده است.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه نگاه ویژه مقام معظم رهبری و مراجع را به قم مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت: زمینه كار و تلاش برای رشد و تعالی قم وجود دارد كه نیازمند تلاش و همت مضاعف است.

وی با بیان اینكه مردم قم در همه عرصه‌های انقلاب پیشتاز بوده‌اند، اظهار داشت: باید در تریبون مجلس نیز اینگونه باشد و قم یك خط شكنی داشته باشد.

كاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح كرد:‌ باید تبعیت از ولایت، دغدغه مشكلات مردم را داشتن، فریاد زدن در مواقع لزوم در حركت نماینده قم تجلی و بروز و ظهور پیدا كند.

وی خاطرنشان كرد: اگر نماینده قم، دغدغه‌های دینی فكری فرهنگی و عرق دینی و مذهبی و بعد الگو بودن قم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام توجه نداشته باشد كج می‌رود و ممكن است آنچه واقع می‌شود مقصود نباشد.

ذوالنوری با بیان اینكه باید اشتغال را در قم بیشتر به سمت مسایل فرهنگی سوق دهیم اظهار داشت: باید صنایع فرهنگی مانند حوزه چاپ و نشر در قم گسترش یابد كه هم مشكل اشتغال نسل جوان حل شود و هم به فضای معنوی قم آسیب وارد نشود.

وی با اشاره به بیانات عمیق و جامع‌الاطراف مقام معظم رهبری راجع انتخابات اظهار داشت: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری راجع انتخابات و شرایط منتخبین و وظیفه مردم و مسوولان را جمع كنیم، انصافا یك مجموعه عظیم و گرانسنگی است كه همه دنیا را می‌تواند تغذیه كند.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه ضمن اینكه پیش‌بینی كرد بیش از ۶۰ درصد مردم در انتخابات شركت می‌كنند، تصریح كرد: با وجود اینكه برخی از سران اصلاحات صحبت از تحریم می‌كردند و برخی دیگر بر حضور مشروط تاكید كردند اما بدنه با آن ها كاری نداشتند و خودشان آمدند ثبت نام كردند و برخی از احزاب هم وقعی به آن ها نگذاشتند، لذا یك سوم كاندیداها، كاندیداهای اصلاح طلب هستند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جریان انحرافی نیز گفت: جریان انحرافی كاملا كنترل شده است، هر چند تلاش می‌كنند كه اگر می‌توانند جایی را به دست بگیرند اما به حول و قوه الهی به جایی نخواهند رسید چون این نطفه زود خفه شد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری، حساب دكتراحمدی نژاد را از جریان انحرافی جدا دانست اما در عین حال خاطرنشان كرد: جریان انحرافی در آستین آقای احمدی نژاد جان می‌گیرد اما امیدواریم آقای احمدی نژاد آستینش را تكان بدهد تا این ها بیرون بریزند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.gbsurhbgsiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما