يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 50082
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

کارمندان از استفاده شخصی از امکانات دولتی حذر کنند

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت دوری از مال حرام در زندگی گفت: کارمندان نباید از امکانات دولتی استفاده شخصی کنند. دریافت حقوق بدون انجام کار به درستی مصداق ورود مال حرام به زندگی است.
کارمندان از استفاده شخصی از امکانات دولتی حذر کنند
کارمندان از استفاده شخصی از امکانات دولتی حذر کنند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تاثیر محبت اهل‌بیت(ع) در زندگی انسان اظهار کرد: کسی که محبت اهل‌بیت(ع) را در دل داشته باشد، عاقبت به خیر می‌شود، بهترین چیزی که انسان می‌تواند از خدا بخواهد، عاقبت به خیری است.

وی ادامه داد: کسانی که همت می‌کنند گناه را ترک کنند، قرآن سرانجام خوب را برای آن‌ها تضمین کرده است، روزه ماه رمضان برای این است که ما تمرین کنیم گناه نکنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید از مال حرام دوری کند، اگر یک لقمه مال حرام به صورت عمدی وارد بدن انسان شود، فرشتگان او را لعن می‌کنند و عبادت چنین فردی توسط خداوند پذیرفته نمی‌شود.

فرحزاد بی مبالاتی اقتصادی را از مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: اگر افراد به دنبال کسب مال حرام نباشند، دیگر در جامعه ناهنجاری اجتماعی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اینکه برخی از سپاهیان لشکر یزید در روز عاشورا تحت تاثیر سخنان امام حسین(ع) قرار نگرفتند، به این دلیل بود که شکم‌های آن‌ها از مال حرام پر شده بود، اگر انسانی هم در انجام کار خودش کوتاهی کند، مال حرام را وارد زندگی خود کرده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: جنگیدن در خط مقدم از کسب روزی حلال راحت تر است، هر کسی در جایگاه خودش باید کارش را به درستی انجام بدهد تا مال حرام وارد زندگی اش نشود.

فرحزاد با اشاره به ضرورت دوری از مال حرام در زندگی اظهار کرد: کارمندان نباید از امکانات دولتی، استفاده شخصی کنند. دریافت حقوق بدون انجام کار به درستی مصداق ورود مال حرام به زندگی است.

وی ادامه داد: انسان نباید بدون اینکه بداند یا تجربه داشته باشد، کاری را انجام بدهد وگرنه حق الناس بر گردن او می‌افتد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در هر شب از ماه رمضان خداوند یک میلیون نفر را از آتش جهنم آزاد می‌کند، اما خدا در آخرین شب ماه رمضان به اندازه کل این ماه افراد را از جهنم آزاد خواهد کرد.

فرحزاد با اشاره به ضرورت خوش اخلاق بودن در زندگی انسان اظهار کرد: امام علی(ع) فرمود خوش اخلاقی سرچشمه همه خوبی‌ها است، انسانی که عبادت می‌کند، اما خوش اخلاق نیست، عبادتش توسط خداوند پذیرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: براساس روایات هیچ خیری در کسی که خوش اخلاق نیست، وجود ندارد و چنین کسی به جهنم خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام علی(ع) فرمود عید فطر برای کسی عید است که اعمال او در ماه رمضان مورد قبول خداوند قرار گرفته باشد.

فرحزاد با اشاره به شفاعت دوستداران امام حسین(ع) توسط حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار در روز قیامت از کسانی که برای امام حسین(ع) گریه کرده باشند، به اذن خداوند شفاعت خواهند کرد و یکی از اعمال مستحب در آخرین شب ماه مبارک رمضان، زیارت امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcew78n.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما