پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 50202
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

۹۰۰ مدرسه اسلامی در ۶ سال اخیر در مالزی تاسیس شده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: در سال‌های اخیر مردم مالزی به سوی اسلام گرایش پیدا کرده‌اند و تنها در عرض ۶ سال بیش از ۹۰۰ مدرسه اسلامی خصوصی در این کشور برای آموزش قرآن و اسلام به دانش آموزان تاسیس شده‌اند.
۹۰۰ مدرسه اسلامی در ۶ سال اخیر در مالزی تاسیس شده‌اند
۹۰۰ مدرسه اسلامی در ۶ سال اخیر در مالزی تاسیس شده‌اند
به گزارش قم نیوز، در طول 6 سال گذشته بیش از 900 مدرسه اسلامی خصوصی در سرتاسر مالزی افتتاح شده‌اند که رقم بسیار قابل توجهی می‌باشد. در این میان درحالی که دولت مدارس اسلامی خصوصی را برای رسمی شدن تشویق می‌کند اما تقریبا 600 تا از این مراکز اسلامی به ثبت نرسیده  و غیردولتی هستند.

تمرکز بسیاری از این مدارس حفظ و قرآئت قرآن مجید بوده و بسیاری از دانش‌پژوهان این مدارس پس از فارغ التحصیلی استاد قرآن می‌شوند. بعضی از این دانش آموزان نیز پس از پایان تحصیل به دانشگاه رفته و رشته‌های مرتبط با اسلام و حقوق اسلامی را ادامه داده و یا به روحانیت روی می‌آورند. گزارش‌ها حاکی از افزایش تقاضا برای معلمان قرآن نیز می‌باشد.

بی‌اعتمادی والدین مالزیایی به مدارس دولتی

در کشور مالزی بسیاری از والدین به مدارس دولتی اطمینان نداشته و فرزندان‌شان را برای تحصیل به مدارس اسلامی می‌فرستند، چرا که معتقدند مدراس اسلامی باورهای مذهبی و ارزش‌های اخلاقی دانش آموزان را تقویت کرده و در شخصیت‌سازی نقش بهتری ایفاء می‌کنند. این درحالی است که مدارس دولتی رایگان بوده و برای بسیاری از مدارس اسلامی نیاز به پرداخت شهریه می‌باشد.

* داعش ارتباطی با مدارس اسلامی ندارد

در این میان بعضی رسانه‌های غربی تلاش دارند گسترش مدارس اسلامی را به افراط‌گرایی و داعش نسبت دهند، درحالی که آمار نشان می‌دهد تنها 5% از کسانی که از مالزی به گروهک داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند در ارتباط با مدارس اسلامی بوده‌اند.

ذولکفیلی احمد از روحانیون می‌گوید: کودکانی که به مدارس اسلامی می‌روند مودب‌تر و گوش به حرف بار آمده و وظایف مذهبی‌شان را بهتر انجام می‌دهند.

محمد شریف ازهری، مدیر مرکز ماتان که مدیریت سه مدرسه اسلامی خصوصی در سطح ملی را در مالزی به عهده دارد نیز می‌گوید: جامعه مالزی به سمت مذهب برگشته است و تقاضا برای مدارس اسلامی اکنون بیشتر شده است.

شریف با بیان اینکه یکی از دلایل نگرانی مردم از گسترش مدارس اسلامی، داعش می‌باشد افزود: پیش‌داوری‌های مردم درباره مسلمانان از نگرانی‌های آن‌ها از داعش منشاء می‌گیرد. درحالی که ما در مدارس اسلامی درباره ساختن بمب صحبت نمی‌کنیم. این ربطی به اسلام ندارد. مذهب ما صحبت کردن درباره کشتار مردم نیست!
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcirraw.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما