کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی شعارنویسی‌های ضداسلامی در دوبلین:

​مسلمانان ایرلند خواستار ایجاد قوانین مبارزه با اسلام‌هراسی شدند

خبرگزاری حوزه نیوز , 8 تير 1396 ساعت 19:45

قم نیوز: اخیرا شعارنویسی‌های ضداسلامی در چند ایستگاه اتوبوس و پارک‌های شهر دوبلین، نگرانی‌هایی را در جامعه اسلامی این کشور برانگیخته و شخصیت‌های اسلامی خواستار قوانین مبارزه با اسلام‌هراسی هستند.


به گزارش قم نیوز،  شعارنویسی‌های اسلام‌هراسی در چندین ایستگاه اتوبوس و پارک‌ها در شهر دوبلین، پایتخت ایرلند، نگرانی‌های جدیدی را در رابطه با مسئله اسلام‌هراسی در این کشور برانگیخته است، در همین زمینه نیز برخی از شخصیت‌های اسلامی این کشور خواستار ایجاد قوانینی برای مبارزه با اسلام‌هراسی و جرایم نفرت محور مشابه هستند.

درحالی که نیروی پلیس دولتی جمهوری ایرلند اعلام کرده جدیت بیشتری در برخورد با عاملان دیوارنویسی‌های اسلام‌هراسی در پیش گرفته و تحقیقات در این زمینه انجام خواهد شد، با این حال شعارنویسی‌های دیواری همچنان ادامه داشته و شورای جنوب شهر دوبلین روز گذشته از پاک کردن بیش از 15 دیوارنویسی مختلف دیگر  در نقاط مختلف خبر داد.

در همین راستا دکتر علی سلیم، متخصص الهیات و عضو ارشد مرکز فرهنگی اسلامی دوبلین گفت: عده زیادی از مسلمانان در چند روز با من تماس گرفته و گفته‌اند که شعارنویسی‌هایی را دیده‌اند. شعارنویسی‌ها بسیار اهانت‌آمیز بوده و بسیاری را ناراحت و عصبانی ساخته‌اند.

با این حال وی اعلام کرد: من به شخصه معتقدم این کار توسط یک فرد انجام شده و یک روند رایج در کشور ایرلند نمی‌باشد. فردی که این عمل را مرتکب شده در رابطه با وضعیت ایرلند نادان و جاهل بوده است.

* کلیشه‌های ارائه شده از اسلام در رسانه‌های غربی

سلیم در رابطه با نقش رسانه‌های جمعی غرب در ترویج اسلام‌هراسی گفت: هر چند فرد خاطی از روی جهالت دست به چنین کاری زده اما تنها کسی نیست که باید سرزنش شود، بلکه رسانه‌های جمعی نیز مقصر هستند و آن‌ها باید انعکاسی که از تروریسم و اسلام‌ به وجود آورده‌اند را تغییر بدهند. کلیشه‌ها و تعصب‌هایی که آن‌ها درباره اسلام ارائه می‌دهند ناعادلانه و تفرقه انگیز بوده و اساس تمام این برخوردها و تنش‌ها می‌باشد.

این شخصیت اسلامی ایرلندی با بیان اینکه باید با چنین حرکاتی برخورد شود گفت: ایرلند باید قانون مبارزه با جرایم نفرت محور داشته باشد. اگر چنین قانونی داشتیم افراد با جسارت کمتری چنین کاری را مرتکب می‌شدند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 50203

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50203/مسلمانان-ایرلند-خواستار-ایجاد-قوانین-مبارزه-اسلام-هراسی-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir