دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 50341
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم:

شهیدان اسناد بطلان حقوق بشر آمریکایی هستند/ساخت بنای یادبود 16 حرم شهدای «بی­ نشان» در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: شهیدان والامقام به ویژه شهدای «بی نشان» انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بخشی از اسناد حقوق بشر آمریکایی و نشان دهنده پوچی و بطلان آن هستند.
شهیدان اسناد بطلان حقوق بشر آمریکایی هستند/ساخت بنای یادبود 16 حرم شهدای «بی­ نشان» در قم
به گزارش قم نیوز، احمد حسینی در جلسه هیأت امنای حرم دو شهید بی‌نشان شهر قنوات که در محل بخشداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای مرور فهرستی از جنایات آمریکایی‌ها نسبت به ملت مظلوم ایران اسلامی و مرور بر بی‌اعتباری آنچه که آمریکای جنایتکار به نام حقوق بشر می‌خواند، است.

وی افزود: در هر روز از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جنایاتی در ایران اتفاق افتاده که نقش و نفوذ استکبار جهانی و به ویژه آمریکا در آن به صورت کامل مشهود است و طرح‌ریزی و اجرای این جنایات شوم به صورت پنهان و آشکار به شیوه‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: جنایاتی همانند بمب‌گذاری در مسجد ابوذر تهران در 6 تیر و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفت تیر 60، شلیک ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس در 12 تیر 67 و شهادت حدود 290 مسافر بیگناه، حمله شیمیایی به سردشت در هشتم تیرماه 66 و شهادت بیش از 110 نفر و مجروحیت شیمیایی بیش از هشت هزار نفر از مردم مظلوم این شهر و شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی در 11 تیرماه 61 به عنوان نمونه‌هایی از جنایات آمریکا و خوی ددمنشی نظام سلطه ثبت و ضبط شده است.

وی ادامه داد: وجود 13 هزار شهید بی‌نشان و مفقود از دوران مبارزات انقلاب اسلامی تا هشت سال دفاع مقدس در نقاط مختلف این سرزمین نیز اسناد مظلومیت نظام اسلامی و همچنین سند رسوایی مدعیان حقوق بشر آمریکایی است چرا که آمریکا در به شهادت رساندن مردم بیگناه ایران نقش اساسی، مستقیم و انکارناپذیری دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: هفته دوم تیرماه که به درستی به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شده است، در حقیقت زمانی برای تبیین جنایات آمریکا در تاریخ و جغرافیای انسانی و ارائه تعریف وارونه از سوی این رژیم درباره «تروریسم» در جهان است.

وی یادآور شد: در کشورهای جهان هر جا آشوب و جنایتی رخ می‌دهد، سرنخی از آمریکا و طرح‌های فتنه‌گرانه اذناب آن وجود دارد و کارنامه متعفن حقوق بشر آمریکایی از جنایات فجیع در هیروشیما و ناکازاکی گرفته تا تحریم و غائله تجزیه‌طلبی و ترور شهروندان ایرانی به دست منافقین و گروهک تکفیری صهیونیستی داعش، مملو از جنایاتی است که بطلان ادعای حقوق بشر آمریکایی را به اثبات می‌رساند و بیش از همه بی‌اعتمادی کامل نسبت به تمامی عهد و پیمان‌ها و ادعاهای نظام سلطه را عیان می‌نماید.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت پیگیری و تسریع در ساخت حرم دو شهید گمنام شهر قنوات خاطرنشان کرد: تاکنون 16 المان مخصوص حرم شهدای بی‌نشان در مراکز مختلف آموزشی، نظامی و عمومی قم ساخته شده است و ضرورت دارد از یکی از این طرح‌ها و یا طرح‌های مشابه که با فراخوانی از فرهیختگان جامعه به تصویب می‌رسد، مراحل اجرایی ساخت حرم آغاز شود.

وی همچنین موضوع افتتاح حساب برای هدایت و جمع‌آوری هدایا و نذورات مردمی به حرم شهدای بی‌نشان را مورد تاکید قرار داد و گفت: حرم شهدا و محیط پیرامونی آن از نظر فرهنگی و زیارتی بایستی پیوستگی کامل با فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

حسینی حضور مزار مطهر شهدا را موجب رزق معنوی و خیرات و برکات فراوان و رونق فعالیت‌های فرهنگی در منطقه دانست و تاکید کرد: تشییع باشکوه دو شهید بی‌نشان در شهر قنوات در مردادماه سال 95، جلوه زیبایی از همدلی و حضور مردم و مسئولان را رقم زد و ان شاءالله با ساخت حرم، رونق بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت را در این منطقه شاهد باشیم.

در این جلسه علیرضا خزایی بخشدار مرکزی قم و رئیس هیئت امنای حرم شهدای گمنام قنوات، حجت الاسلام عادل‌پور امام جمعه بخش مرکزی، سید رضا حسینی شهردار قنوات، مهدی‌علی بابایی فرمانده حوزه بسیج شهید جلالی بخش مرکزی و اعضای شورای اسلامی شهر‌، بخش و اعضای هیئت امنای حرم شهدای گمنام حضور داشتند.

همچنین ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای آماده‌سازی حرم شهدا، طراحی و پیگیری ساخت المان، دیوارکشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تاکید بر اقدام انقلابی در راستای تکمیل حرم شهدای بی‌نشان و توجه به کار «اعتقادی» نه «گزارشی» برای شهدا از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccs1qp.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما