دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 50376
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

اتهامات اخلاقی کشیشان، بار دیگر واتیکان را تکان داد

قم نيوز : قم نیوز: درحالی که چند روز پیش یکی از کاردینال‌های واتیکان برای پاسخ گویی به اتهامات اخلاقی به زادگاهش فرستاده شد، رئیس دفتر واتیکان نیز به سبب بی‌تفاوتی به پرونده‌های سوءاستفاده‌های جنسی اخراج شد.
اتهامات اخلاقی کشیشان، بار دیگر واتیکان را تکان داد
اتهامات اخلاقی کشیشان، بار دیگر واتیکان را تکان داد
به گزارش قم نیوز، درپی جنجال‌های اخیر در رابطه با اتهامات اخلاقی کشیشان واتیکان، این تشکیلات دینی در رم، کاردینال گرهارد مولر یکی از قوی‌ترین کاردینال‌های واتیکان و رئیس دفتر واتیکان را اخراج کرد. این کاردینال اخراجی رئیس دفتری در واتیکان بود که وظیفه ارزیابی پرونده‌های مربوط به کشیشان متهم به تجاوز جنسی و سوءاستفاده از کودکان را به عهده داشت. از این پس مونسنژور لوئیس لادیا فر، معاون مولر و یک یسوعی اسپانیایی به جای وی اداره این دفتر قدرتمند را در واتیکان به عهده خواهد داشت.

این مقام واتیکان در دوره 5 ساله خود با 2 هزار پرونده شکایت روبرو شده و ماریه کالینز یکی از قربانیان سوءاستفاده از ایرلند او را مورد انتقاد قرار داده بود. کالینز در سال 2014 از پاپ فرانسیس خواسته بود از قربانیان سوءاستفاده حمایت کرده و از کودکان در مقابل کشیشان مورد اتهام پشتیبانی کند. اما زمانی که بی‌تفاوتی دفتر کاردینال مولر را نسبت به پرونده‌های کشیشان سوءاستفاده کننده دید، در ماه مارس از مقام خود استعفا کرد.

در این میان استعفای او موج تازه‌ای از انتقادات را برانگیخته و پاپ فرانسیس فرآیند آهسته پیش روی پرونده‌های سوءاستفاده جنسی را غیرقابل توجیه اعلام کرده و اعلام کرد که افراد بیشتری برای این کار منسوب خواهند شد.
چند روز پیش نیز پاپ فرانسیس، کاردینال جورج پل، یکی از دیگر مقامات ارشد کلیسای واتیکان را برای محاکمه به اتهام تجاوز جنسی به زادگاهش فرستاده بود و کارشناسان معتقدند که به نظر می‌رسد پاپ قصد دارد سرانجام حمایت خود را از کشیشان متهم به اتهامات اخلاقی بردارد.

 انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcaienm.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما