کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آستانه دهه کرامت انجام می‌شود؛

سفر سفیران کریمه به ۸ کشور/ برگزاری کارگاه گرافیکی «بحر کرامت»

خبرگزاری مهر , 14 تير 1396 ساعت 16:45

قم نیوز: مدیرکل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سفر خادمان حرم مطهر به مراکز مختلف کشور از حضور سفیران کرامت در ۸ کشور خارجی خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام جواد بهشتی‌پور در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم که ظهر چهارشنبه در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در آستانه دهه کرامت، اظهار کرد: ۸۰۰ فعالیت مختلف در قالب ۸۳ عنوان برنامه در دهه کرامت برنامه ریزی شده است که در بازه زمانی اول تا ۱۳ ذی القعده همزمان با اول تا ۱۳ مرداد اجرایی خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برخی برنامه‌های شاخص این ایام، افزود: اولین برنامه استقبال از کاوران «زیر سایه خورشید» و استقبال از خادمان حضرت شاه چراغ است که از مسجد امام حسن عسگری(ع) به سمت صحن امام رضا(ع) انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه نیازمند فضاسازی و آذین بندی در طی مسیر است، تأکید کرد: یکی از برنامه‌های این ایام «سفیران کریمه» است که سال گذشته نیز انجام شده و خادمان به همراه پرچم متبرک آستان در استان‌های مختلف حضور پیدا کردند که با استقبال مردم در استانهای مختلف مواجه شدند.

بهشتی‌پور با بیان اینکه این سفیران در سطح استان، کشور و بین‌الملل حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: سفیران استانی در بیمارستان‌ها، زندان‌ها و مراکز مختلف فرهنگی حضور پیدا می‌کنند که در اثر حضور آنها فضای معنوی به وجود آمده بسیار ارزشمندی ایجاد می‌شود، علاوه بر این سفیران بین المللی هم حضور دارند که به ۸ کشور مختلف سفر می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: اگر زمینه برای پست اقلام متبرک به کشورها فراهم شود می‌توان تعداد این کشور را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه صبح روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) افتتاجیه جشن‌های دهه کرامت را خواهیم داشت، افزود: انتظار داریم که همه مدیران استانی در این مراسم حضور پیدا کنند و میزبان بسیاری از مدعوین خارجی از جمله تولیت‌های همه حرم‌های مذهبی باشند.

بهشتی پور از سخنرانی تولیت آستان مقدس در این روز خبر داد و گفت: برخی از دستگاه‌ها مانند آتش‌نشان‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی با حضور همراه با لباس و فرم مخصوص خود شکوه بیشتری به مراسم خواهند داد.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور مهمانان خارجی و تولیت حرم‌های مذهبی در این مراسم بر لزوم تکریم آنها تأکید کرد و افزود: باید زمینه‌ای برای محل اقامت و تکریم هر چه بیشتر مهمانان فراهم شود، بنرهای خوش آمد گویی در مبادی ورودی شهر نصب شود.

وی از برگزاری کارگاهی به عنوان «بحر کرامت» هم خبر داد و گفت: این کارگاه با حضور ۸۰ نفر از گرافیست‌های برجسته با محوریت شعار «در شادی ائمه شاد باشیم» برگزار شده و این هنرمندان به طراحی می‌پردازند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 50444

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50444/سفر-سفیران-کریمه-۸-کشور-برگزاری-کارگاه-گرافیکی-بحر-کرامت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir