کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حال شیخ زکزاکی وخیم است

خبرگزاری حوزه نیوز , 14 تير 1396 ساعت 17:33

قم نیوز: یعقوب زکزاکی برادرزاده شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه از وخامت حال وی خبر داد و گفت: شیخ زکزاکی هم اکنون در خانه محل حبس خود نیازمند مراقبت پزشکی است.


به گزارش قم نیوز، یعقوب زکزاکی برادرزاده شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه از وخامت حال وی خبر داد و گفت: شیخ زکزاکی هم اکنون در زندان خود نیازمند مراقبت پزشکی است.

وی افزود: حمله وحشیانه نیروهای ارتش نیجریه و قتل عام مردم مسلمان و شیعیان زاریا توسط آنها جنایتی است که هرگز فراموش نمی شود؛ جنایتی که منجر به شهادت حدود هزار نفر از شیعیان این منطقه شد، اما هدف اصلی آنها شیخ زکزاکی بود که ایشان نیز از ناحیه صورت، دست و پا مجروح شد و یکی از چشمان خود را از دست داد و اکنون قادر به مطالعه نیست.

برادرزاده شیخ زکزاکی گفت: دولت نیجریه شیخ را در خانه ای در ابوجا حبس کرده و این خانه توسط نیروهای امنیتی نگهبانی می شود و اکنون برای ما روشن شده که شیخ وضعیت نامناسبی دارد و نیازمند مراقبت های ویژه پزشکی است.

وی ادامه داد: مسئولان نیجریه همچنان اقدامات ظالمانه و خودسرانه ای علیه شیعیان انجام می دهند و مانع برگزاری مجالس دینی و راهپیمایی مسالمت آمیز توسط شیعیان می شوند.

یعقوب زکزاکی در پاسخ به سؤالی در مورد تعداد شیعیان نیجریه نیز گفت: من نمی توانم تعداد شیعیان نیجریه را به صورت دقیق ذکر کنم، اما چند سال پیش و قبل از قتل عام زاریا یکی از شبکه های تلویزیونی وهابی گفته بود تعداد شیعیان نیجریه 20 میلیون نفر است، اما من بر این باورم تعداد آنها بسیار بیشتر از این عدد است.

وی ادامه داد: درست است که شیعیان در این کشور مورد ظلم واقع می شوند و نیروهای امنیتی همچنان به مراکز دینی شیعیان حمله می کنند، اما شیعیان همچنان پیرو مکتب و راه و آموزه های اهل بیت(ع) هستند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 50445

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50445/حال-شیخ-زکزاکی-وخیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir