کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سپاه استان قم:

موزه دفاع مقدس حلقه اتصال نسل های آینده با فرهنگ ایثار و شهادت است

روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم , 16 تير 1396 ساعت 6:00

قم نیوز: معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم گفت: مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس حلقه اتصال نسل های آینده با فرهنگ ایثار و شهادت و معرف سرمایه ارزشمند تاریخ حماسی کشور است.


به گزارش قم نیوز، «احمد بیطرفان» در جلسه ای که عصر روز دوشنبه 12 تیرماه در محل پروژه عمرانی احداث مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: «موزه» مکانی دائمی برای معرف فرهنگ و تاریخ یک ملت است و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز مرجعی برای آشنایی نسل جوان با مصادیق حقوق بشر آمریکایی و همچنین احیاء فداکاری شهدا و ایثارگران در سال های حماسه و ایثار خواهد بود.

وی افزود: استان قم هم به لحاظ پیشگامی روحانیت و اثربخشی علما و مراجع عظام و بخصوص جایگاه حضرت امام خمینی(ره) و مدرسه فیضیه و عموم مردم در جریان انقلاب اسلامی و هم به جهت نقش آفرینی لشکر خط شکن 17 امام علی بن ابی طالب(ع) در دوران دفاع مقدس، جایگاه ویژه ای در روند تاریخ حماسی و پرافتخار کشور دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با تاکید بر ضرورت حمایت های استانی از نخبگان فرهنگی و هنری عرصه انقلاب در معرفی ظرفیت ها و تاریخ پرارزش استان تاکید کرد: حضور هنرمندان خوش ذوق و دغدغه مند نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و پیشکسوتان عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس و البته حمایت های استانی از آنها می تواند در کل استان و بویژه در بحث محتوایی و موزه آرایی مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس، به بهترین وجه مثمرثمر باشد.

وی با اشاره به حضور سالانه میلیون ها زائر در قم افزود: بهره گیری از نمادها و طراحی های زیبا و متناسب با پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، انجام امور سخت افزاری و نرم افزاری و جلوه های ویژه مورد نیاز، استقرار ادوات نظامی در فضاهای جانمایی شده و طراحی جذاب فضای شهری پیرامون ساختمان موزه و بسیاری اقدامات دیگر، مسائلی است که به انضمام برخورداری از روحیه و تفکر بسیجی، منجر به ارتقاء کارایی و معرفی بیشتر این مرکز فرهنگی در سطح استانی، ملی و جهانی و جذب زائران و گردشگران خواهد شد.

بیطرفان خاطرنشان ساخت: استفاده بهینه و کامل از ظرفیت دستگاه های استان بخصوص شورای اسلامی شهر قم، انجام پیگیری های پیاپی در جذب اعتبارات و استمرار تعاملات و برگزاری جلسات هماهنگی بیشتر در سطح استان، از ضروریات روند تکمیل پروزه مرکز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان محسوب می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم در پایان با قدردانی و ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در زمینه احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، تاکید کرد: سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) به عنوان عضو شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس و عضو هیئت امنای مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، از هیچ اقدامی در جهت تکمیل محتوایی و موزه آرایی مرکز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و احیاء نام و مجاهدت شهیدان والامقام در پایتخت انقلاب و همچنین جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق انقلاب و دفاع مقدس، دریغ نخواهد کرد.

«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این جلسه گزارشی از فراز و نشیب بودجه ای و اعتباری و افت و خیز فعالیت عمرانی مرکز طی سال های 91 تاکنون ارائه کرد.

وی گفت: عملیات اجرایی پروژه مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پس از پیگیری ها و مذاکرات مستمر در حال حاضر وضعیت نسبتا مطلوبی دارد به طوریکه از بخش سازه حدودا 15 درصد و از کل پروژه در حدود 40 درصد باقیمانده است.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم همچنین با تجلیل از همدلی و همکاری دستگاه های استان در زمینه احداث مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس، پشتیبانی های معنوی و لجستیکی سپاه را در کل فرایند موزه بخصوص بحث کمیته محتوایی، موزه آرایی و تامین و انتقال ادوات و تجهیزات نظامی، بطور ویژه بسیار تاثیرگذار دانست.

حسینی با اشاره به اینکه «موزه» متعلق به کل استان است، تصریح کرد: در صورتی که این مرکز یکی از 10 مرکز فرهنگی مصوب استان در سال 96 محسوب شود، علاوه بر تسریع در روند حل مشکلات، گام هایی نیز در جهت معرفی بیشتر آن و جذب کمک های استانی برداشته خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم در پایان به طور میدانی از روند احداث پروژه مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 50488

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50488/موزه-دفاع-مقدس-حلقه-اتصال-نسل-های-آینده-فرهنگ-ایثار-شهادت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir