يکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 5051
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:

اعتراض کشاورزان قمی به کاهش قیمت پنبه

قم نيوز : قم نیوز: رضا سیار در سخنانی به اعتراض کشاورزان قمی در زمینه کاهش قیمت پنبه اشاره کرد.
اعتراض کشاورزان قمی به کاهش قیمت پنبه
به گزارش قم نیوز، رضا سیار امروز در سخنانی با اشاره به اعتراض کشاورزان قمی در زمینه کاهش قیمت پنبه اظهار داشت: امسال کاهشی در زمینه برداشت پنبه وجود نداشت بلکه کشاورزان در بحث قیمت اعتراضاتی داشتند که قیمت پایین آمده است.

وی با بیان اینکه در برداشت پنبه مشکل بحث قیمت بود، ادامه داد: کارخانه‌های استان سیستم فرآوری خوب و همچنین ظرفیت جذب پنبه تولیدی محصول کشاورزان را دارند اما نرخ به قیمت خرید تضمینی نرسید و در پایین‌‌ترین قیمت کیلویی ۲۰۰ تومان بالاتر از قیمت خرید تضمینی بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: این روند به دلیل پایین آمدن قیمت پنبه و ورود پنبه خارجی ادامه داشت که با اقدام وزارت جهاد کشاورزی جلوی واردات پنبه گرفته شده و با وضع تعرفه برای واردات، قیمت متعادل شد.

سیار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزرات جهاد و دولت مسوولیت تامین و توزیع هیچ نوع سمی را بر عهده ندارد، عنوان داشت: وزارت جهاد کشاورزی هیچ‌گونه سمی را نمی‌فروشد و کارخانجات تولید سم متعلق به بخش خصوصی هستند.

به گفته وی، نظارت بر سم فروشی‌ها و مصرف سموم هم توسط کلینیک‌های بخش خصوصی و هم توسط کارشناسان دولتی انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: کشاورزان باید از مراکز معتبر و با نسخه سم تهیه کنند، اگر هر کشاورزی با نسخه، سمی را از فروشندگی‌های مجاز تهیه کند می‌تواند به عدم کیفیت محصول خریداری شده معترض باشد.

سیار خاطرنشان کرد: کشاورزان به افراد غیر مسوول مراجعه کرده و سمی بی‌نام و نشان و تاریخ مصرف گذشته را خریداری و مصرف می‌کنند و عوامل نظارتی و شبکه‌های گیاه پزشکی از این موضوع اطلاعی ندارند و کشاورز سمومی را مصرف کرده که اثربخشی ندارد.

وی با بیان اینکه مصرف سم بدون نسخه گیاه پزشکی ممنوع است، گفت: فروش سم نیز بدون نسخه گیاه پزشکی ممنوع است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم یادآور شد: هر کشاورز در صورت خرید سموم گیاهی با نسخه گیاه پزشکی و عدم کیفیت محصول به سازمان مراجعه کرده و در صورت مشاهده نقص در تولید سم پیگیری‌های لازم صورت می‌پذیرد.

سیار با بیان اینکه نظارت بر تولید سموم مصرفی کشاورز بر عهده سازمان حفظ نباتات کشور است، خاطرنشان کرد: تولید به صورت نظارت شده انجام می‌‌شود و سموم نامرغوب ممکن است بعد از تولید یا درب کارخانه‌های غیرمجاز در دسترس کشاورزان قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.pqpa2bqxsla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما