جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : 50538
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
امام جمعه موقت تهران مطرح کرد:

آل سعود انسانیت را دفن کرده است

لزوم پیگیری حقوقی وضع شیخ زکزاکی و علمای آذربایجان
قم نيوز : قم نيوز: حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به جنایات اخیر رژیم سعودی و آل خلیفه اشاره کرد و گفت: مردم یمن تحت سخت‌ترین فشارهای اقتصادی، نظامی و وضعیت وخیم زندگی هستند، سعودی ها در حال ویران کردن یمن هستند و انسانیت را دفن کرده اند، حقوق‌بشر غربی هم قلابی و حامی ظالم و مظلوم‌کُش است.
آل سعود انسانیت را دفن کرده است/ لزوم پیگیری حقوقی وضع شیخ زکزاکی و علمای آذربایجان
آل سعود انسانیت را دفن کرده است/ لزوم پیگیری حقوقی وضع شیخ زکزاکی و علمای آذربایجان
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امروز (16 تیرماه ) در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار مسئولان عالی قضایی با رهبر معظم انقلاب اظهارداشت: امروز آستانه تحمل و صبر برخی از مسئولان بسیار کم است، من متأسفم که برخی مسئولان ما فقط منتظرند کسی چیزی بگوید، تحمل ندارند و زود باید پاسخ او را بدهند و اقدام کنند یا او را اخراج کنند یا او را حذف کنند.

وی افزود: شهید بهشتی همه مخالفانش را تحمل می‌کرد و در برابر آن همه تهمت و جوّ سنگینی که علیه او به وجود آورده بودند، برای دفاع از خودش لب باز نمی‌کرد، جمله‌ای در دفاع از خودش بیان نکرد و این عظمت شهید بهشتی بود، آن شهید در برابر جوسازی‌های بنی‌صدر و ملی‌گراها و گروه‌های مخالف دین علیه ایشان که خار چشم دشمنان بود، جمله‌ای در دفاع از خودش بیان نکرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه « آیا امروز چنین کسی مثل بهشتی سراغ داریم؟»تصریح کرد: نمی‌دانید چه کسی را از ما گرفتند، دستگاه قضایی همه جا بر اساس اختیاراتی که قانون اساسی داده، دستش باز است، نظارت بر اجرای قانون با داشتن 2 بازوی مهم بازرسی کل کشور در تمام وزارتخانه‌ها چتر نظارتی‌اش باید باز باشد و پیشگیری کند، نه اینکه بعد از وقوع تخلفات چند میلیونی تازه شروع به رسیدگی کنند، باید با حضور سازمان بازرسی کل‌کشور خلافی در هیچ وزارتخانه‌ای واقع نشود و تخلفاتی هم که در ارگان‌های دولتی واقع می‌شود، دیوان عدالت می‌تواند مصوبات آنان را ابطال کند، اجحافی که به کارمندان دولت از طریق دولت می‌شود، دیوان عدالت اداری جایگاه خاص خودش را دارد و می‌تواند رسیدگی کند.

وی خطاب به مسئولان عالی قضایی کشور تاکید کرد: توقع و انتظار این است که این قوه تقویت شود و جایگاه واقعی خود را باز کند و نسبت به اموری هم که حضرت آقا تذکر دادند، توجه ویژه داشته باشند، به خصوص در مسئله بورسیه‌ها که تعدادی از این افراد مظلوم بودند و مکرر پیش ما هم آمدند، همه جا هم فریادشان را بلند کردند، ولی تاکنون اقدام مؤثری در این زمینه انجام نشد،‌ امیدواریم قضات بدانند در لبه آتش هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه پیگیری بین المللی جنایت های حقوق بشری آمریکا و اعیادی آن را مورد تاکید قرارداد و افزود: یکی از مطالباتی که رهبر معظم انقلاب دارند و در حیطه وظایف معاونت فرهنگی و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه می باشد، که باید از انصاف هم نگذشت که قدم‌های خوبی برداشته شده، ولی تا حد مطلوب فاصله داریم، پیگیری حقوقی و قضایی مسائل بین‌المللی از جمله حمایت از مظلومین است؛ آیت‌الله زکزاکی به چه جرمی زندان است؟ علمای آذربایجان به چه جُرمی در زندان هستند؟ باید این مسائل در چارچوب حقوقی پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنانش به جنایات اخیر رژیم سعودی و آل خلیفه اشاره کرد و افزود: مردم یمن تحت سخت‌ترین فشارهای اقتصادی، نظامی و وضعیت وخیم زندگی هستند، سعودی ها در حال ویران کردن  یمن هستند و انسانیت را دفن کرده اند، حقوق‌بشر غربی هم قلابی و حامی ظالم و مظلوم‌کُش است و همه باید برای نجات مظلومین یمن تلاش کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما از داخل کشور عربستان خبر نداریم که در شهرهای شیعه‌نشین با حمایت آمریکا چه می‌گذرد و چه جنایاتی در آنجا انجام می‌شود؟ در آذربایجان می‌بینیم که مردم اجازه گرامیداشت مراسم‌های مذهبی را ندارند، در هیچ کشوری سراغ نداریم که مثل همین آذربایجان، مردم در مراسم مذهبی آزاد نباشند، در کشورهای کُفر هم این کار را نمی‌کنند که در این کشور صورت می‌گیرد، در این شرایط مجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند و هیچ کسی صدایش بلند نمی‌شود و هیچ کسی کاری نمی‌کند.

وی در پایان گفت: جوامع حقوق بشری بین المللی باید به اصولی که نسبت به آن تشکیل شده اند تعهد داشته باشند و در مقابل زیاده خواهی دشمنان بشریت سکوت پیشه نکنند.

انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcaamnm.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما