شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۲۲
کد مطلب : 50539
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

تامین آب مورد نیاز قم از 4 استان/سرانه مصرف آب در قم 151 لیتر است

قم نيوز : قم نيوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: میزان بارش‌ها در شهر قم کمتر از میزان متوسط بارش‌ها در کشور است و ما از منابع آبی چهار استان دیگر کشور برای تامین آب شرب شهر قم استفاده می‌کنیم.
تامین آب مورد نیاز قم از 4 استان/سرانه مصرف آب در قم 151 لیتر است
تامین آب مورد نیاز قم از 4 استان/سرانه مصرف آب در قم 151 لیتر است
به گزارش قم نيوز، علی جان صادق پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مشکل کم آبی در استان قم اظهار کرد: باید قدر آب را بدانیم، البته چالش کمبود آب یک مساله جهانی است، اما درجه اهمیت این مساله در استان قم بیشتر از نقاط دیگر است.

وی ادامه داد: روز به روز جمعیت و میزان مصرف آب در کشور افزایش پیدا می‌کند، اما از آن سو شاهد کاهش منابع آبی در کشور هستیم. توزیع آب در ایران هم به صورت یکنواخت نیست و طی سال‌های اخیر سرانه آب مردم کشور نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: همه کارشناسان این اعتقاد را دارند که با روند پیش رو کشورمان با چالش کم آبی شدید مواجه می‌شود و باید به سراغ صرفه جویی در مصرف آب برویم، البته صرفه جویی به معنای کم مصرف کردن نیست، بلکه صرفه جویی درست مصرف کردن است.

صادق پور با اشاره به ضرورت تغییر نگرش مردم در مصرف آب اظهار کرد: باید نگرش را در بین مردم تغییر بدهیم تا آن‌ها بهترین استفاده را از آب داشته باشند، باید به فرزندان خود این نکته را گوشزد کنیم که با مشکل کم آبی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون سرانه مصرف آب در استان قم 151 لیتر در شبانه روز است ادامه داد: به اقدامات کنترلی در استان قم برای درست مصرف کردن آب نیاز داریم و استفاده از شیرهای هوشمند مصرف آب را کاهش می‌دهد. همچنین باید مراقب باشیم که شیرهای آب چکه نکند، باید به فرزندانمان بگوییم که آینده ما با ادامه وضعیت کنونی مصرف آب در خطر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه قیمت آب در استان پایین است، افزود: پرهیز مردم از شستشوی خودرو با آب شهری اهمیت زیادی دارد. همچنین مردم نباید در ساعات ظهر باغچه‌های خودشان را آبیاری کنند، باید این کار در ساعات ابتدایی روز یا ساعات پایانی شب صورت بگیرد. مهم ترین مساله در خصوص مصرف آب اصلاح رفتار است.

صادق پور با اشاره به خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار کرد: این شرکت سعی کرده است که از آخرین فناوری‌های روز بهره بگیرد و با پیشخوان‌ها و درگاه‌های الکترونیکی با مردم در ارتباط باشد و به آن‌ها خدمت رسانی کند.

وی ادامه داد: کشور ما یک کشور خشک و کم آب است و ایران در دسته بندی کشورهایی با تنش آب بالا قرار گرفته است. میزان بارش‌ها در شهر قم کمتر از میزان متوسط بارش‌ها در کشور است و ما از منابع آبی چهار استان دیگر کشور برای تامین آب شرب شهر قم استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه آب را به دست مصرف کنندگان برسانیم، از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنیم و برای چنین کاری هزینه‌های بسیار زیادی صرف می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9sbs.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما