شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 50562
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم :

4 درصد زباله‌های خشک شهر قم قابل استفاده مجدد است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در قسمت زباله خشک حدود 4 درصد زباله خشک ارزشمند وجود دارد که گندزدایی و شست‌وشو شده و دوباره استفاده می‌شود.
4 درصد زباله‌های خشک شهر قم قابل استفاده مجدد است
4 درصد زباله‌های خشک شهر قم قابل استفاده مجدد است
به گزارش قم نیوز، سیدعبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه دو گزینه برای جلوگیری از آلودگی آب و هوا در حوزه مدیریت پسماند وجود دارد گفت: در حوزه کاهش آلودگی زیست محیطی بهترین گزینه این است که زباله خشک و تر را در کارخانه جدا کنیم که یک قسمت از زباله تر، می‌تواند به واحد تولید کمپوست برود.

وی با بیان اینکه حدود 45 درصد زباله خشک شهر قم نایلون‌ها و کیسه‌های پلاستیکی و... است گفت: این زباله ها هیچ ارزش اقتصادی ندارد و در صورت دفن شدن 500 سال دیگر به طبیعت باز می‌گردد. می‌توانیم این‌ها را بسوزانیم و با حرارتی که تولید می‌شود را برای تولید برق استفاده کنیم.

وی گفت: در قسمت زباله خشک حدود 4 درصد زباله خشک ارزشمند در قم داریم که گندزدایی و شست‌وشو شده و دوباره استفاده می‌شود.

میرابراهیمی در مورد مشکلات تبدیل زباله به کمپوست افزود: ارزش اقتصادی کمپوست هم اکنون در جامعه خیلی پایین است و در واقع محصولی تولید کرده‌ایم که دارد دپو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این فرایند هم متان تولید می‌شود چرا که فعالیت بیولوژیک انجام می‌شود و آلودگی گلخانه‌ای دارد. کمپوستی که تولید می‌شود از آنجا که از زباله به دست آمده ممکن است فلزات سنگین داشته باشد و نگرانی‌هایی درباره آن وجود دارد.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchimnm.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما