يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 50606
منبع : خبرگزاری فارس
دبير هیأت‌ كبدي استان قم خبر داد

رقابت كبدي‌كاران قم در مسابقات جوانان دختر و پسر كشور

قم نيوز : قم نیوز: دبير هیأت‌ كبدي استان قم گفت: استعدادهاي كبدي قم در تركيب هر دو تيم دختران و پسران به رقابت‌هاي قهرماني جوانان كشور اعزام مي‌شوند.
رقابت كبدي‌كاران قم در مسابقات جوانان دختر و پسر كشور
رقابت كبدي‌كاران قم در مسابقات جوانان دختر و پسر كشور
به گزارش قم نیوز، محمدرضا رجایی امروز اظهار کرد: در تقویم سال 1396 هیأت‌ کبدی استان قم برنامه‌های متنوعی برای رشد و پیشرفت این رشته ورزشی پیش‌بینی شده که بخشی از آن به اعزام تیم‌ها و کبدی‌کاران قم به مسابقات کشوری اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در واقع یکی از اولویت‌های مهم هیأت‌ در سال جاری، حضور منظم و موفق در مسابقات کشوری اعم از رقابت‌های لیگ و پیکارهای کبدی قهرمانی ایران است و با این هدف تیم‌های رده‌ها سنی پایه کبدی قم نیز تشکیل شده و زیر نظر کادر فنی تمرین می‌کنند.

دبیر هیأت‌ کبدی استان قم در ادامه از اعزام کبدی‌‌کاران قم به مسابقات قهرمانی جوانان دختر و پسر کشور خبر داد و افزود: با توجه به بخش‌نامه ارسالی ویژه این مسابقات از سوی فدراسیون کبدی، در این رده سنی شاهد رقابت کبدی‌کاران دختر و پسر استان‌ها در مناطق 6 گانه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مرحله مقدماتی مسابقات کبدی جوانان دختر و پسر کشور در تمام مناطق تا پایان تیر ماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: فدراسیون کبدی مرحله نهایی رقابت‌های این رده سنی را نیز برای نیمه دوم مرداد برنامه‌ریزی کرده است و رقابت تیم‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی کبدی استاندارد ۱۲ نفره به انجام می‌رسد.

رجایی خاطرنشان کرد: از هر منطقه دو تیم برتر راهی مرحله نهایی مسابقات جوانان کشور می‌شوند و از بین تیم‌های سوم هر گروه، دو تیمی که دارای بهترین عملکرد باشند نیز مجوز صعود را کسب خواهند کرد تا بدین‌شکل دیدارهای مرحله نهایی با حضور ۱۴ تیم برگزار شود.

وی اظهار کرد: در رده سنی جوانان هر تیم با 18 بازیکن وارد رقابت‌ها می‌شود، ضمن اینکه وزن پسران کبدی‌کار ۷۰ کیلوگرم پیش‌بینی شده اما با احتساب دو کیلوگرم ارفاق وزن تا ۷۲ کیلوگرم نیز مجاز است، در بخش دختران نیز وزن کبدی‌کاران ۶۵ کیلوگرم است و با احتساب دو کیلوگرم ارفاق وزن تا ۶۷ کیلوگرم نیز محدودیتی ندارد.

دبیر هیأت‌ کبدی استان قم در پایان با بیان اینکه کبدی‌کاران متولد یازدهم دی‌ماه سال 1376 به بالا مجوز حضور در این رقابت‌ها را دارند، افزود: مهلت ثبت‌نام تیم‌های علاقمند به حضور در این دوره از مسابقات تا روز بیست و پنجم تیر ماه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg339n.ak9zz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما