?>?> راهپیمایی درخواست بازسازی بقیع + تصاویر | قم نیوز
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : 50629
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

راهپیمایی درخواست بازسازی بقیع + تصاویر

قم نيوز : قم نیوز: برای نخستین بار در شهر اتاوا، پایتخت کانادا، صدها تن از مسلمانان و شیعیان، با برگزاری راهپیمایی اعتراضی، با تجمع روبروی سفارت عربستان خواستار بازسازی و احیای قبرستان بقیع شدند.
راهپیمایی درخواست بازسازی بقیع + تصاویر
راهپیمایی درخواست بازسازی بقیع + تصاویر

به گزارش قم نیوز، روز گذشته برای نخستین بار راهپیمایی اعتراضی به تخریب قبرستان بقیع در شهر اتاوا پایتخت کانادا برگزار شد. تظاهرکنندکان معترض با تجمع روبروی سفارت عربستان سعودی، خواستار بازسازی قبرستان بقیع و حفاظت از دیگر اماکن مقدس میراث اسلامی در خاورمیانه شدند.

در این راهپیمایی که حدود 300 نفر از حامیان حقوق بشر، مسلمانان و شیعیان کانادایی حضور داشتند، بسیاری از شرکت کنندگان خشم خود را از رژیم عربستان سعودی، به دلیل سرکوب اقلیت‌های مذهبی به ویژه شیعیان نشان داده و خواستار توقف حمایت رژیم آل سعود از گروه‌های تروریستی شدند. تظاهرکنندگان تابلوهایی چون «مسلمانان علیه داعش»، «بقیع را بازسازی کنید» و «به میراث مسلمانان احترام بگذارید» در دست داشتند.

آن‌ها همچنین شعارهایی چون «البقیع! البقیع! بقیع را بسازید!» و «1.2.3، ما جنگ کثیف شما را نمی‌خواهیم!» سرمی‌دادند.

جعفر هاشمی از شاخه حامیان بقیع در اتاوا گفت: همه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و مذاهب همانند اسلام به سنت‌ها و میراث‌شان افتخار می‌کنند. و بشریت برای نجات میراثش تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد. این‌ها میراث مسلمانان هستند و باید بازسازی و احیاء شوند.

براک حسین یکی از برگزارکنندگان این راهپیمایی، احیای قبرستان بقیع را با تلاش کانادایی‌ها برای حفظ تاریخ کشور خودشان مقایسه کرده و گفت: قطعا کانادایی‌ها نیز به حق دلشکسته و خشمگین می‌شوند اگر دولتی سرکار بیاید و میراث تاریخی آن‌ها را تخریب کرده و مردم را از بازدید از این امکان محروم سازد.  

وی دولت عربستان سعودی را به تلاش برای بازنویسی تاریخ  محکوم کرده و گفت: این عمل عربستان یک توهین آشکار است.

وی سپس با فریاد خواستار حفظ میراث مسلمانان شده، و گروه‌های تروریستی چون داعش و بوکوحرام را نیز به شدت محکوم کرد.

این درحالی است که دولت کانادا اخیرا یک قرارداد 15 میلیارد دلاری فروش خودروهای نظامی با عربستان سعودی تنظیم کرده است. 

راهپیمایی‌های مشابهی در روزهای گذشته در "واشنگتن دی سی"، "لوس آنجلس" و"هیوستون "و همچنین شهرهای بزرگ اروپایی و خاورمیانه برگزار شد. سازمان البقیع و سازمان آمریکایی حامی حفظ میراث اسلامی از بانیان این راهپیمایی بودند.

 

راهپیمایی اعتراضی  نسبت به تخریب بقیع به دست آل سعود

راهپیمایی اعتراضی  نسبت به تخریب بقیع به دست آل سعود

 

راهپیمایی اعتراضی  نسبت به تخریب بقیع به دست آل سعود

انتهای پیام / 137

https://qomnews.ir/vdcb90bs.rhbg5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما