دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 50639
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب «نقش عاطفه در ايمان» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب «نقش عاطفه در ايمان» در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب «نقش عاطفه در ايمان» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی در قم، با اشاره به انتشار کتاب نقش عاطفه در ایمان اظهار کرد: این اثر در فصل نخست چیستی ایمان را مطرح می‌کند که معنای اصطلاحی و لغوی ایمان، ایمان در کلام اسلامی، دیدگاه عالمان اهل تسنن و شیعی درباره ایمان و نگرش مسیحیت در زمینه ایمان را دربرمی‌گیرد بنابراین دیدگاه، تبلیغات و آثار ایمان واکاوی می‌‌شود.

وی با اشاره به فصول دیگر این کتاب گفت: چیستی عاطفه در بخشی دیگر مطرح می‌شود که این فصل تعریف، انواع عاطفه از دیدگاه متفکران دین و نظریه‌ها را شامل می‌شود. فصل سوم نقش عاطفه در شکل‌گیری ایمان است که چگونگی پیدایی ایمان، کارکردهای عاطفی و موانع ایمان در آن واکاوی می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: بحث عاطفه و نقش آن از نظر روانشناسی در ایمان در فصلی دیگر مطرح شده و به ویژگی‌هایی عاطفه در ایمان می‌پردازد.

وی یادآور شد: ارتباط عاطفه با ایمان از موضوعاتی است که مورد توجه اندیشمندان اسلامی و روانشناسان از قدیم بوده است. در این کتاب نویسنده تلاش کرده تا با بررسی دو مفهوم عاطفه و ایمان دو سویه بودن ارتباط آنها را از دیدگاه روانشناسی روشن کند.

روحانی با اشاره به اثر دو سویه ایمان و عاطفه گفت: از سویی مصادیق عاطفه مانند محبت در تقویت ایمان نقش دارد و از سویی دیگر ایمان نیز از برخی از مصادیق عاطفه تأثیر می‌پذیرد.

کتاب «نقش عاطفه در ایمان» در 251 صفحه تألیف شده و در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccoeqp.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما