دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : 50666
منبع : خبرگزاری فارس
فرماندار قم خبر داد

آغاز اعزام زائرین قمی به راهیان نور غرب از 21 تیرماه

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: اعزام زائرین از استان به سرزمین های نور غرب از روز 21 تیرماه به مدت 20 روز شروع می‌شود.
آغاز اعزام زائرین قمی به راهیان نور غرب از 21 تیرماه
آغاز اعزام زائرین قمی به راهیان نور غرب از 21 تیرماه
به گزارش قم نیوز، رضا سیار ظهر امروز در جلسه کمیته پشتیبانی ستاد راهیان نور استان قم که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت پشتیبانی ادارات قم از برنامه راهیان نور غرب اظهار کرد: اگر دستگاه‌های استان پشتیبانی از این کار را انجام بدهند، امکان اعزام سه تا چهار هزار نفر از قم به راهیان نور غرب وجود دارد و این کار از 21 تیرماه به مدت 20 روز شروع می‌شود.

وی ادامه داد: سپاه وظیفه اعزام زائرین راهیان نور غرب را بر عهده گرفته و هزینه ترابری، اسکان و تغذیه هر زائر 150 هزار تومان است که 75 هزار تومان از هر زائر گرفته می‌شود و مابقی هزینه را باید دستگاه‌های استان پرداخت کنند.

فرماندار قم افزود: شرکت گاز استان اعلام آمادگی کرد که هزینه اعزام 500 زائر به راهیان نور غرب را بر عهده بگیرد، شرکت گاز استان قم در اعزام زائرین قمی به راهیان نور جنوب هم پیشگام بود، مشارکت دستگاه‌های استان در اعزام زائرین راهیان نور غرب اجبار نیست، بلکه افتخار است.

سیار با اشاره به ضرورت حمایت از اعزام زائرین قمی به راهیان نور غرب اظهار کرد: رزمندگان قمی ماموریت‌های سنگینی در طول دفاع مقدس در مناطق غرب کشور داشتند، استان کردستان هم مورد حمله دشمن بعثی و هم مورد حمله گروهک‌های ضد انقلاب قرار گرفت و شهدای غرب مظلوم هستند.

وی ادامه داد: گروهک‌های ضد انقلاب در سال‌های ابتدایی انقلاب، استان کردستان را به یک منطقه نا امن تبدیل کردند، حضور جهادگران در آن استان برای آبادانی، خاری در چشم ضد انقلاب بود و شهدای جهادگر زیادی در استان کردستان به شهادت رسیدند.

فرماندار قم افزود: یادمان‌های زیادی برای گرامیداشت شهدا در مناطق غرب کشور احداث شده است و دیدن این یادمان‌ها تاثیر زیادی بر روی مردم می‌گذارد. راهیان نور غرب جاذبه متفاوتی از راهیان نور جنوب دارد و زائرین با دیدن یادمان‌های دفاع مقدس در غرب متاثر می‌شوند.

سیار با اشاره به ضرورت حضور مدیران استان قم در برنامه راهیان نور غرب اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که کاروانی از مدیران ادارات استان در راهیان نور غرب شرکت کنند تا به صورت حضوری تاثیر این برنامه را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: از روز 21 تیرماه هر روز 160 زائر از استان قم به اردوی راهیان نور غرب اعزام خواهند شد، کمیته امداد اعلام آمادگی کرده است که 200 زائر را به راهیان نور غرب اعزام کند و شرکت آب و فاضلاب استان قم هم هزینه اعزام 100 زائر را بر عهده گرفت.

فرماندار قم افزود: در راه‌های اصلی کشور در حد استاندارد پایگاه‌های اورژانس و جمعیت هلال احمر وجود دارد، اما با این وجود باید امدادگران استان قم به صورت ثابت در دو شهر مریوان و سردشت حضور پیدا کرده و به زائرین راهیان نور غرب استان قم خدمات ارائه کنند.

سیار با اشاره به ضرورت حضور خبرنگاران در برنامه راهیان نور غرب اظهار کرد: برای تنویر افکار عمومی باید اصحاب رسانه در این برنامه باشند و در نخستین کاروان راهیان نور غرب استان قم گروهی از اصحاب رسانه استان هم حضور دارند. در روز 21 تیرماه ساعت 6 و 30 دقیقه صبح در ساختمان شهرداری قم مراسم بدرقه زائرین راهیان نور غرب استان برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استان براساس برنامه ششم توسعه موظف هستند که برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از اعتبارات فرهنگی خودشان برای برنامه راهیان نور هزینه کنند، شرکت مردم در برنامه راهیان نور غرب اهمیت زیادی دارد و این برنامه یک سفر زیارتی و سیاحتی است.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcceeqp.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما