دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 50672
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

کمپین اطعام فقرای شیعیان هندی با الهام از امام علی (ع)

قم نيوز : قم نیوز: گروهی از شیعیان در حیدرآباد هندوستان، کمپین «اطعام فقرا» تشکیل داده و هر روزه بسته‌های غذایی را میان نیازمندان شهر توزیع می‌کنند.
کمپین اطعام فقرای شیعیان هندی با الهام از امام علی (ع)
کمپین اطعام فقرای شیعیان هندی با الهام از امام علی (ع)
به گزارش قم نیوز، درحالی که هزاران تن از مردم هندوستان در فقر و بی‌خانمانی به سر می‌برند، شیعیان این کشور برای کمک به مستمندان دست به کار شده‌اند. انجمن «علی ولی. حسین ولی» در حیدرآباد هندوستان، یکی از  گروه‌هایی است که اعضای آن  کمپینی برای «اطعام فقرا» راه اندازی کرده‌اند و در این راستا به طور روزانه به فقرای محله‌های قدیمی حیدرآباد  شام رایگان می‌دهند.

حیدر موسوی بنیانگذار این گروه پیش از این در صنعت گردشگری و میهمانداری مشغول به کار بوده، اما پس از چندی حضور این در حرفه تصمیم می‌گیرد به فعالیت‌های اجتماعی بپیوندند.

* حضرت علی (ع) شبانه به منزل فقرا سر می‌زد

موسوی عامل الهام بخش او را برای پیوستن به امور خیریه، خواندن درباره زندگینامه امام علی (ع) و کمک شبانه او به نیازمندان دانسته و می‌گوید: حضرت علی (ع) شبانه به منزل فقرا سر می‌زد و به طور ناشناس نان میان آنان توزیع می‌کرد. به الهام از آن حضرت من نیز تصمیم گرفتم شب‌ها به فعالیت‌های اجتماعی مشابه بپردازم و سرانجام در سال 2015 کمپین «اطعام فقرا» را راه اندازی کردم.

موسوی به همراه پسرش بسته‌های غذایی حاوی برنج، کاری، تخم مرغ پخته، کاغذ و ظرف‌های آب را به محله‌های فقیر نشین می‌برند و میان نیازمندان توزیع می‌کنند. اعضای خانواده وی نیز در پخت غذا و بسته‌بندی به او کمک می‌کنند. تمامی بسته‌های غذایی پیش از ساعت 9 آماده توزیع می‌شوند.

موسوی که به همراه پسرش محله‌های مختلف در حیدرآباد هندوستان را پوشش می‌دهد می‌گوید: روز گذشته یکصدمین روز فعالیت‌هایمان را به پایان رساندیم و در این مدت موفق شده‌ایم روزانه 80-100 بسته غذایی را میان نیازمندان توزیع کنیم. به علاوه قصد داریم در روزهای آینده فعالیت‌هایمان را در حیدرآباد و سکندرآباد افزایش دهیم.

موسوی که کمپین اطعام فقرا را راه اندازی کرده می‌گوید: ان شاالله در صورتی که بتوانیم بسته‌های غذایی بیشتری فراهم کنیم قصد داریم مناطق وسیع‌تری را نیز پوشش دهیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcj8mei.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما