سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 50729
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

روحانیون هندی کمپین اینترنتی تبلیغ اسلام تشکیل می‌دهند

قم نيوز : قم نیوز: روحانیون در ایالت بنگال غربی در هندوستان، قصد دارند با تشکیل یک کمپین اینترنتی، پیام حقیقی اسلام یعنی صلح را از طریق شبکه‌های اجتماعی به مردم هند برسانند.
روحانیون هندی کمپین اینترنتی تبلیغ اسلام تشکیل می‌دهند
روحانیون هندی کمپین اینترنتی تبلیغ اسلام تشکیل می‌دهند
به گزارش قم نیوز، روحانیون دینی در ایالت بنگال غربی در هندوستان یک کمپین اینترنتی برای تبلیغ اسلام به ویژه در شبکه های اجتماعی راه اندازی می‌کنند. تعدادی از روحانیون و امامان جماعت مساجد و مراکز دینی مختلف در این ایالت هند با هم متحد شده‌اند و قصد راه اندازی یک کمپین اینترنتی به هدف ترویج اسلام واقعی و آموزه‌های حقیقی اسلام و همچنین مبارزه با تعصبات مذهبی و افراط‌گرایی دینی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر و واتس آپ را دارند. به غیر از وعاظ و روحانیون مذهبی، بعضی ازاساتید دانشگاهی و پزشکان نیز خواستار پیوستن به این کمپین هستند.

این کمپین درحالی تشکیل می‌شود که تنها یک هفته از خشونت‌های جمعی میان مسلمانان و هندوها در روستاهای بدوریا، بصیرت و شمال پارکان 24 می‌گذرد. این خشونت‌ها در پی ارسال مطلبی در فیس بوک آغاز شدند که در آن‌ها خانه‌ها به غارت رفته، اتومبیل‌ها به آتش کشیده شد و منازل و اشخاص مورد حمله قرار گرفتند.

قاری فضل الرحمن روحانی ارشد این کمپین که امام جماعت نمازهای اعیاد اسلامی در شهر کلکته مرکز ایالت بنگال غربی می‌باشد در این باره به خبرنگاران گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری به این کمپین نیاز است. شبکه‌های اجتماعی رسانه‌های بسیار قدرتمندی هستند و بسیاری از سوءبرداشت‌ها و تعصبات از طریق آن‌ها در اینترنت پخش می‌شوند. ما نیز تصمیم گرفته‌ایم از طریق همین شبکه‌های اجتماعی با این تعصبات و سوءبرداشت‌ها مبارزه کنیم.

فضل الرحمن در ادامه گفت: ما هم اکنون در حال تشکیل تیمی از جوانان برای این کار هستیم. وظیفه آن‌ها ترویج پیام اسلام حقیقی یعنی صلح خواهد بود. اسلام مجوز قتل نمی‌دهد.  آن‌ها همچنین با اطلاعات غلطی که می‌توانند گمراه کننده باشند برخورد کرده و در صورت مشاهده پست‌های مخرب و منحرف، اطلاع رسانی خواهند کرد.

به گفته روحانیون دینی، پیام‌های صوتی-تصویری توضیح دهنده مفاهیم اسلامی و قرآنی نیز بخشی از برنامه‌ها در رسانه‌های اجتماعی خواهند بود. این پیام‌ها به زبان عربی، اردو، هندی، بنگالی و انگلیسی ارائه خواهند شد تا بر ذهن مخاطبان گسترده ای،  نه تنها در استان بنگال بلکه در سرتاسر هندوستان تاثیر گذار باشند. روحانیون همچنین اعلام کردند که تمرکز اصلی آن‌ها جوانان هستند. آن‌ها در ادامه دقصد دارن از روستاهای تخریب شده در درگیری‌های اخیر بازدید به عمل آورده و پیام صلح را به ساکنان این مناطق برسانند.

 انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccomqp.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما