چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 50782
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان قم مطرح کرد

راه کاهش مصرف برق کولرها در فصل تابستان

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان قم گفت: اگر برای کولرهای آبی یا گازی سایه بان قرار بدهیم، مصرف برق این کولرها به شدت کاهش پیدا می‌کند.
راه کاهش مصرف برق کولرها در فصل تابستان
راه کاهش مصرف برق کولرها در فصل تابستان
به گزارش قم نیوز، داوود سلیمانیان ظهر امروز در همایش عفاف و حجاب؛ نشاط اجتماعی و امنیت اخلاقی که در تالار معصومیه ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به زمان اوج مصرف برق اظهار کرد: از ساعت 20 تا 23 زمان اوج مصرف برق در کشور است و شهروندان باید در این زمان از استفاده وسایل پرمصرف خودداری کنند.

وی ادامه داد: با صرف جویی در مصرف برق، قیمت صورتحساب برق هم به شدت کاهش پیدا می‌کند و صرفه جویی مردم در مصرف برق موجب می‌شود که قطعی برق را در کشور و استان قم شاهد نباشیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان قم افزود: برق در نیروگاه‌ها تولید می شود و از طریق شبکه توزیع به مشترکین صنعتی، تجاری و خانگی می‌رسد، مدیریت برق این است که در ساعت پیک، از استفاده از وسایل پرمصرف خودداری شود.

سلیمانیان با اشاره به تاثیرات مصرف جویی در مصرف برق اظهار کرد: هر چه برق کمتری مصرف کنیم، گازهای گلخانه ای کمتر تولید خواهد شد، هر 10 سال یک بار مصرف برق در کشورمان دو برابر می‌شود.

وی ادامه داد: باید به اندازه ای که دقیقا نیاز داریم، انرژی مصرف کنیم و در هنگام خرید دستگاه‌ها به برچسب انرژیشان توجه کنیم تا این دستگاه‌ها کمترین مصرف برق ممکن را داشته باشند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان قم افزود: باید تا حد ممکن از نور طبیعی خورشید استفاده کنیم، این نور برای انسان ضرری ندارد و استفاده از آن موجب کاهش مصرف برق می‌شود، چراغ‌ها را باید در هنگام ترک یک محل خاموش ‌کنیم.

سلیمانیان با اشاره به راه کاهش مصرف برق کولرها اظهار کرد: اگر برای کولرهای آبی یا گازی سایه بان قرار بدهیم، مصرف برق این کولرها به شدت کاهش پیدا می‌کند، همچنین باید هر سال پوشال‌های کولر آبی را تعویض کنیم و دریچه‌های اضافی این کولرها را ببندیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در داخل یخچال‌ها نباید پارچه قرار بدهیم، این کار موجب می‌شود که مصرف برق یخچال‌ها افزایش پیدا کند، همچنین باید مراقب باشیم که یخچال‌ها به صورت کامل بسته شود، نباید در یخچال‌ها را زیاد باز نگه داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5zbs.rhbgwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما