کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در همایش عفاف و حجاب مطرح شد

نقش حجاب در تحکیم خانواده در جامعه

خبرگزاری فارس , 21 تير 1396 ساعت 18:14

قم نیوز: در همایش عفاف و حجاب؛ نشاط اجتماعی و امنیت اخلاقی بر نقش مهم حجاب در تحکیم خانواده تاکید شد.


به گزارش قم نیوز، همایش عفاف و حجاب؛ نشاط اجتماعی و امنیت اخلاقی ظهر امروز در تالار معصومیه ساختمان فرمانداری برگزار شد.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، عطاء الدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم در این همایش حضور داشتند.

معصومه ظهیری در ابتدای همایش با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: این هفته اختصاص به بانوان ندارد، اما معمولا بانوان حضور پررنگی در برنامه‌های هفته عفاف و حجاب دارند.

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: عفاف و حیا اختصاص به ماه، هفته و روز خاصی ندارد، بخشی از حقوق شهروندی اهتمام شهروندان به تعامل با یکدیگر است.

وی افزود: خانواده در ایران حال خوبی ندارد، آمار طلاق به دلیل عوامل مختلفی در کشور بالا رفته است و درصدی از طلاق‌ها به دلیل تغییرات در جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی استاد حوزه علمیه قم در ادامه همایش با اشاره به ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: بحث در این خصوص بارها در کشور مطرح شده است، اما پرداختن به بحث عفاف و حجاب ضرورت دارد.

وی ادامه داد: حرکت جامعه باید به سمتی برود که به عفاف و حجاب ارزش بیشتری داده شود، حجاب در تحکیم خانواده تاثیر دارد و این مساله براساس تحقیقات میدانی ثابت شده است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: پرداختن به حجاب بانوان براساس یک نگاه مرد سالارانه نیست، بلکه این بحث براساس نگاه واقع گرایانه است، پرداختن به بحث حجاب و عفاف برای تحکیم جایگاه خانواده اهمیت زیادی دارد.

در بخش پایانی همایش عفاف و حجاب با اهدای هدایایی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان قم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 50783

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50783/نقش-حجاب-تحکیم-خانواده-جامعه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir