پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 50799
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مجلس شورای اسلامی:

رئیس جمهور حقیقت را در خصوص بودجه بگوید/ تامین بودجه عمرانی کشور با فروش اوراق مشارکت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید به صراحت حقیقت را در زمینه بودجه به مردم بگوید، دولت و مجلس می‌خواهند که به سازمان فنی و حرفه ای کمک کنند، اما بودجه ای ندارند.
رئیس جمهور حقیقت را در خصوص بودجه بگوید/ تامین بودجه عمرانی کشور با فروش اوراق مشارکت
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی ظهر امروز در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به وضعیت کشور اظهار کرد: باید در مقابل هر مهندس ده‌ها تکنسین داشته باشیم، اما اکنون ترکیب نیروی انسانی متناسب نیست و در قبال ده‌ها مهندس یک تکنیسین در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: به جای اینکه رویکرد کشور به سمت آموزش‌های فنی و حرفه ای برود، به سراغ آموزش‌های کلاسیک رفته است و ما باید به سمت آموزش‌های فنی و حرفه ای برویم و باید از این آموزش‌ها حمایت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون 90 درصد بودجه کشور، بودجه جاری و تنها 10 درصد بودجه ایران برای بودجه عمرانی است، تامین بودجه عمرانی کشور هم با فروش اوراق مشارکت است و منابع درآمدی دولت از فروش نفت، گاز و مالیات کفاف بودجه جاری را نمی‌دهد.

لاریجانی با اشاره به لزوم بیان حقیقت در زمینه بودجه کشور اظهار کرد: رئیس جمهور باید به صراحت حقیقت را در این زمینه بگوید، دولت و مجلس شورای اسلامی می‌خواهند که به سازمان فنی و حرفه ای کمک کنند، اما بودجه ای ندارند.

وی ادامه داد: سیاست کشور گسترش دولت نیست، البته این سیاست تاکنون درست اجرا نشده است، باید حجم دولت را کاهش بدهیم تا بتوانیم میزان بودجه عمرانی کشور را افزایش دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست کشور گسترش نهادهای دولتی همچون سازمان فنی و حرفه ای نیست، باید بخش خصوصی را توانمند کنیم و آموزشگاه‌های خصوصی، آموزش‌های فنی و حرفه ای را به مردم ارائه کنند.

لاریجانی با اشاره به ضرورت واگذاری بخشی از وظایف سازمان فنی و حرفه ای اظهار کرد: این سازمان باید بخشی از وظایف خودش را به بخش خصوصی بدهد و سازمان های فنی حرفه ای باید نقش سیاستگذاری، نظارتی و ارائه بخشی از آموزش‌ها را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: ما باید از سازمان فنی و حرفه حمایت کنیم تا جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در کشور ارتقا پیدا کند، در برخی از این آموزش‌ها نیاز به تکنولوژی پیشرفته داریم، این مساله را در دانشگاه‌ها هم شاهد هستیم، باید آموزش‌های فنی و حرفه ای به روز باشد و در این زمینه نیاز به سرمایه گذاری داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: می‌توانیم که از صندوق توسعه ملی منابعی را برای به روز کردن تجهیزات در سازمان فنی و حرفه ای استفاده کنیم.

لاریجانی با اشاره به سازمان فنی و حرفه ای اظهار کرد: این سازمان باید از ظرفیت‌ بخش‌های دیگر در زمینه آموزش‌های مهارتی استفاده کند، همچنین در وضعیت کنونی امکان احیای دوباره صندوق کارآفرینی وجود ندارد، وضعیت بخش تولید خوب نیست و واحدهای تولیدی معوقات زیادی دارند.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای باید مرکز اصلی در زمینه آموزش‌های مهارتی در کشور باشد و پیشنهادهای این سازمان باید به گونه ای باشد که نیاز به گسترش دولت نباشد، منابع مالی در این زمینه نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان فنی و حرفه ای اساسنامه ندارد و این مساله عجیب است، اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای باید براساس سیاست دولت و مجلس شورای اسلامی باشد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjhaei.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما