کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مربیان سازمان فنی و حرفه ای:

راه حل مشکل بیکاری توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای است

خبرگزاری فارس , 22 تير 1396 ساعت 17:49

قم نیوز: نماینده مربیان سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: برای حل مشکل بیکاری هیچ راهکاری بهتر از آموزش‌های فنی و حرفه ای نیست و باید نگاه مدیران کشور به این آموزش‌ها تغییر کند.



نماینده مربیان سازمان فنی و حرفه ای:
راه حل مشکل بیکاری توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای است
نماینده مربیان سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: برای حل مشکل بیکاری هیچ راهکاری بهتر از آموزش‌های فنی و حرفه ای نیست و باید نگاه مدیران کشور به این آموزش‌ها تغییر کند.

به گزارش قم نیوز، سعید معمار ظهر امروز در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به راه رسیدن به خودکفایی در کشور اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای خودکفایی کشور آموزش‌های فنی و حرفه ای مورد اهمیت قرار گرفت، رهبر معظم انقلاب هم در سیاست های اقتصاد مقاومتی به مهارت آموزی نیروی کار در کشور تاکید کردند.

وی ادامه داد: هم اکنون دوره‌های یک تا 18 ماهه آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه ای برگزار می‌شود، مربیان نقش مهمی در سازمان فنی و حرفه ای دارند و آن‌ها دارای دید کارآفرینی هستند.

نماینده مربیان سازمان فنی و حرفه ای افزود: بیشتر افراد بیکار در جامعه دانش آموختگان آموزش عالی هستند، این در حالی است که بودجه زیادی برای تربیت آن‌ها صرف شده است و رشد بهره وری کشور در گروی مشارکت این افراد در اقتصاد کشور است.

معمار با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه ای اظهار کرد: با این آموزش‌ها می‌توانیم که بیکاری را در کشور کاهش بدهیم، آموزش‌های فنی و حرفه ای به افراد مهارت می‌آموزد و ویژگی این آموزش‌ها تربیت کارآفرین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مربیان فنی و حرفه ای تاکید دارد که برای حل مشکل بیکاری هیچ راهکاری بهتر از آموزش‌های فنی و حرفه ای نیست و این مساله در گروی تغییر نگاه مدیران کشور است.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 50825

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50825/راه-حل-مشکل-بیکاری-توجه-آموزش-های-فنی-حرفه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir