پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 50829
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
با از کار افتادن آخرین نیروگاه:

​نوار غزه در تاریکی مطلق فرو رفت

قم نيوز : قم نیوز: با از کار افتادن آخرین نیروگاه برق در غزه به دلیل کمبود سوخت در روزهای گذشته به نظر می‌رسد که این منطقه تحت محاصره رژیم صهیونیستی در تاریکی مطلق فرو رفته باشد.
​نوار غزه در تاریکی مطلق فرو رفت
​نوار غزه در تاریکی مطلق فرو رفت
به گزارش قم نیوز، با از کار افتادن آخرین نیروگاه برق فلسطینی در روز چهارشنبه به دلیل کمبود سوخت در روزهای گذشته، نوار غزه در تاریکی مطلق فرو رفت.

نوار غزه که با جمعیت 2 میلیون نفر، یکی از مناطق متراکم جهان از نظر جمعیت  محسوب می‌شود، از سال 2006 تاکنون تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد.

تشکیلات خودگردان فلسطین با همکاری رژیم صهیونیستی در این جنایت علیه مردم غزه مشارکت دارند. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه آوریل گفته بود که منابع مالی انرژی برای غزه را قطع می‌کند، در این میان «سامی ابوزهری» سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطی «حماس» این عمل را « زیاده روی و عملی جنون آمیز» خطاب کرده بود.

این درحالی است که مقامات سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرده‌ بودند که نوار غزه هم‌اکنون غیرقابل زندگی می‌باشد.

رابرت پیپر، مقام ارشد سازمان ملل متحد در منطقه فلسطین در مصاحبه‌ای خبری گفت: گزارشی در رابطه با وضعیت و شرایط زندگی در غزه نشان می‌دهد که تمامی شاخص‌ها در مسیر غلط قرار دارند.

 وی افزود: ما چند سال قبل براساس بعضی شاخص‌های مربوطه پیش بینی کرده بودیم که غزه به سرعت به مسیر غیرقابل زیستن پیش می‌رود و هم اکنون متاسفانه می‌بینیم که مهلت رسیدن به زمان پیش بینی ما متاسفانه کمتر است و حتی سریعتر از آنچه که پیش بینی کرده بودیم غزه از نظر دسترسی به امکانات بهداشتی، انرژی تا آب به مکانی غیرقابل زیست تبدیل شده است.

در سال 2012 گزارش سازمان ملل متحد پیش بینی کرده بود در صورتی که اقدامی در زمینه وضعیت نوار غزه تحت محاصره انجام نشود این مکان تا سال 2020 غیرقابل زیستن خواهد شد.

به گفته پیپر، نیروگاه برق غزه تنها 2 ساعت در روز برق تولید می‌کرد. امکانات پزشکی کاملا از کار افتاده و بیکاری در میان جوانان در این منطقه تحت محاصره رژیم صهیونیستی به 60% رسیده است.

وی در پایان گفت: برای بیشتر ما این مکان دیگر غیرقابل زیستن شده است. اما جای تعجب است که هنوز با این وضعیت رزمندگان غزه پا برجا هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnj0k.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما