پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 50831
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس جبل عامل:

جورج صلیبا: فتوای آیت الله سیستانی، مسیحیان عراق را نجات داد

قم نيوز : قم نیوز: جورج صلیبا، اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس جبل عامل لبنان گفت: فتوای آیت‌الله سیستانی که منجر به آزادسازی موصل شد، تنها اختصاص به شیعه نداشت، بلکه تمام اقشار ملت عراق را فراخواند تا این کشور از دست تروریسم آزاد شود.
فتوای آیت الله سیستانی، مسیحیان عراق را نجات داد
فتوای آیت الله سیستانی، مسیحیان عراق را نجات داد
به گزارش قم نیوز، جورج صلیبا، اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس جبل عامل لبنان گفت: فتوای حضرت آیت الله سیستانی که منجر به آزادسازی موصل شد، تنها اختصاص به شیعه نداشت، بلکه تمام اقشار ملت عراق را به جهاد کفایی فراخواند تا عراق را از دست تروریسم آزاد کند و آن را نابود سازد.

این فتوا، از سوی تمامی اقشار مردم عراق به ویژه مسیحیان عراق، بازتاب فراوانی داشت؛ چرا که فتواهای داعش، آن ها را کافر می خواند و ویرانی کلیسا ها و تعرض به عبادت گاه های آنان را واجب می دانست و هم چنین موجب مهاجرت بسیاری از مسیحیان شد.


وی افزود: آیت الله سیستانی با حکمت و آگاهی به امور، بار ها تعرض به غیر مسلمانان در عراق و خارج آن را رد و محکوم کردند و گفتند: «امروز انسانیت به ویژه رهبران دینی و معنوی، بسیار نیاز به تلاش و کوشش دارند تا ارزش هایی مثل محبت و همزیستی مسالمت آمیز را بر اساس رعایت حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان و مکتب های فکری، تثبیت کنند».


جورج صلیبا اشاره کرد: تمام دین از آن خداست و خداوند متعال خواسته ها و دعای کسانی را می پذیرد که از او بترسند و پیرو دستورات الهی باشند و آیت الله سیستانی یکی از آن هاست. با فتواها، دعا ها و توسل آیت الله سیستانی، پیروزی در عراق حاصل شد.


وی افزود: آیت الله سیستانی،  کسانی که شهروندان غیر مسلمان از مسیحیان و صابئین را مورد آزار قرار می دهند، را مورد خطاب قرار دادند و گفتند: آیا نشنیده اید که امیر المؤمنین علی (ع) زمانی که به ایشان خبر دادند که یک زن غیر مسلمان از سوی دشمن مورد تعرض قرار گرفته و خواستند که جواهرات او را بربایند، فرمودند: «اگر مسلمانی از شنیدن این خبر بمیرد، حق دارد و شایسته است»، پس چرا به برادر انسانی و هم وطن خود بد می کنید.


اسقف کلیسای جبل عامل در همین رابطه تصریح کرد: اینکه تروریست ها، مسیحیان و پیروان ادیان دیگر را مورد آزار قرار دهند، امری طبیعی است چرا که آنان ما را دشمن خود می دانند؛ به همین خاطر کلیسا، معابد، مؤسسات و املاک ما را ویران کردند. اما اینکه این تروریست ها که خود را منسوب به اسلام می دانند و مسلمانان را هدف اقدامات خود قرار می دهند، جای توقف و تفکر بسیار دارد. اینان مسلمان نیستند، بلکه مرتبط با صهیونیست هستند که دشمن خدا و مردم است.


صلیبا ادامه داد: آیت الله سیستانی بارها تاکید کردند که هیچ مشکلی بین مسلمانان و مسیحیان، شیعه و اهل سنت و بین اینان و پیروان ادیان دیگر وجود ندارد و تنها مشکلات سیاسی وجود دارد که برخی از خشونت دینی و مذهبی برای رسیدن به منافع سیاسی سود می جویند.


اسقف صلیبا تاکید کرد:ما این گفته آیت الله سیستانی را با ایشان تکرار می کنیم و بر عمق مشارکت مسلمانان و مسیحیان بر اساس احترام متقابل تاکید می کنیم و می گوییم مسلمانان از ما هستند و ما از آن مسلمانانیم و همه ما بنده خدا و اعضای وطنی هستیم که در آن زندگی می کنیم.


جورج صلیبا فتوای آیت الله سیستانی که به جهاد علیه تروریسم به ویژه سازمان تروریستی داعش دشمن خدا و انسانیت، فتوا دادند را مبارک دانست و اشاره کرد: سازمان تروریستی داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و عناصر آن هیچ التزامی به اسلام ندارند.


وی در پایان گفت: ما ریشه کن شدن داعش از عراق را به عموم ملت عراق و به ویژه اهالی موصل و تمامی بشریت تبریک می گوییم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgq79n.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما