?>?> اجرای 8 مجموعه فرهنگی ورزشی با اعتبار 250 میلیارد ریالی در قم | قم نیوز
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 50837
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم خبر داد

اجرای 8 مجموعه فرهنگی ورزشی با اعتبار 250 میلیارد ریالی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم از اجرای هشت مجموعه فرهنگی ورزشی با اعتبار 250 میلیارد ریالی در این شهر خبر داد.
اجرای 8 مجموعه فرهنگی ورزشی با اعتبار 250 میلیارد ریالی در قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری قرآن در قم، به افتتاح تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه اردیبهشت‌ماه 95 کلنگ‌زنی شد اظهار کرد: نزدیک به 14 ماه از آغاز عملیات اجرایی پروژه می‌گذرد که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از آن بهره‌برداری شد.

وی با تاکید بر اینکه بخش اصلی پروژه شامل زیرگذر، پل روگذر و سطح میدان بود خاطرنشان کرد: زمانی که پروژه آغاز شد بخشی به آن حدفاصل زیرگذر بسیج تا تقاطع جمهوری اسلامی اضافه شد اما با وجود اینکه پروژه قراردادی یکساله داشت بخش جدید نیازمند هشت ماه زمان اضافه بود اما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم و با تجمیع و اجرای همزمان پروژه در 14 ماه کل‌ بخش‌ها را به اتمام رساندیم.

قاری قرآن با بیان اینکه پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم با بهره‌گیری از توان داخلی مجموعه شهرداری و توسط سازمان توسعه و عمران اجرایی شده است تصریح کرد: خوشبختانه در زمان مقرر، با هزینه کمتر و با کیفیتی مطلوب پروژه اجرا و در اختیار مردم قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به زمان‌بندی دقیق و کنترل مستمر پروژه شهدای مدافع حرم گفت: این پروژه شامل یک زیرگذر در امتداد محور محمودنژاد از زیرگذر بسیج است که نزدیک به یک کیلومتر مسیر را به صورت روباز طی می‌کند.

وی با بیان اینکه مسیر پل بالغ بر حدود 600 متر اجرایی شده است گفت: این بخش پروژه زودتر از موعد و در اواخر سال 95 به بهره‌برداری رسید و در اختیار مردم قرار گرفت و باقی بخش‌ها نیز به مرور تکمیل شد.

قاری قرآن با اشاره به جزئیات دیگر بخش‌های پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم بیان کرد: در سطح این پروژه نیز میدان اجرا شده که مجموعا اجرای آن حدود 300 میلیارد ریال هزینه داشته است.

قاری قرآن با بیان اینکه حدود 12 میلیارد تومان هزینه تملکات و جابجایی تاسیسات پروژه شهدای مدافع حرم بوده است افزود: در مقایسه با پروژه‌های دیگر شهر حدود 30 تا 40 درصد این پروژه ارزان‌تر اجرایی شده است.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی که اجرای این پروژه از شهر قم رفع می‌کند گفت: پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم از یک طرف در منطقه دو ادامه داشته و از طرف دیگر به سمت پردیسان متصل شده و در آینده یک محور کلیدی شهر قم است.

قاری قرآن با بیان اینکه ظرف دو سال آینده در سمت منطقه دو بلوار جمهوری اسلامی به بزرگراه امام علی متصل خواهد شد افزود: در آینده نزدیک نیز شاهد بهره‌برداری از بخش باقیمانده بلوار آیت‌الله بروجردی و اتصال آن به پردیسان خواهیم بود که این مسیر یک شریان حیاتی و محور کلیدی در آینده شهر است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با تاکید بر تجمع جمعیت ساکن در منطقه چهار در محدوده بلوار جمهوری بیان کرد: از طرف دیگر با توجه به اینکه بلوار جمهوری اسلامی در منطقه چهار یک محدوده پرتراکم از نظر جمعیتی محسوب می‌شود این تقاطع می‌تواند نقش تسهیل کننده در تردد خودروها را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه این تقاطع توزیع ترافیک در این محدوده را به خوبی انجام داده و مشکلات ترافیکی را برطرف می‌سازد یادآور شد: با اتصال بلوار فردوسی به بلوار جمهوری نیز و ادامه آن تا بلوار پیامبر اعظم این مسیر نیز تراکم ترافیک بیشتری پیدا خواهد کرد.

قاری قرآن همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه فرهنگی ورزشی در مناطق شهری قم گفت: پیش‌بینی شده در سال 96 در هر منطقه یک تا دو فضای ورزشی را احداث کنیم تا بتوانیم براساس برنامه سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در مناطق را افزایش بدهیم.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم اضافه کرد: سه مورد از پروژه‌ها در مناطق دو، سه و 6 آغاز شده و طبق برنامه 9 تا 10 ماهه اجرایی خواهد شد که برای هرکدام بالغ بر 30 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و مجموعا تمام پروژه با اعتبار 25 میلیارد تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: در مناطق دیگر شهر نیز به مرور عملیات اجرایی با اتمام مراحل مطالعاتی آغاز شده و در زمان مقرر شاهد افتتاح پروژه‌ها خواهیم بود.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه اگر تامین اعتبار بیشتری شود این تعداد فضای ورزشی افزایش خواهد یافت تصریح کرد: احداث این پروژه برای رفع نیازمندی‌های مناطق شهری و محلات در حوزه فرهنگی و ورزشی بوده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccm4qp.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما