جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 50847
منبع : خبرگزاری فارس
با زير عنوان قرآن در منظر و عملكرد شيعيان امامي

كتاب «شيعه و قرآن» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب «شيعه و قرآن» با زير عنوان قرآن در منظر و عملكرد شيعيان امامي در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب «شيعه و قرآن» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی در قم، با اشاره به محتوای کتاب «شیعه و قرآن» با زیر عنوان قرآن در منظر و عملکرد شیعیان امامی اظهار کرد: مبحث این کتاب در زمینه موضوع و نگاه تشیع به بحث قرآنی است، ارتباط شیعیان امامی با قرآن در طول تاریخ اسلام به عنوان موضوعی محسوب می‌شود که همواره مورد بی‌مهری و سوء استفاده مخاطبان و مخالفان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب دیدگاه شیعیان را درباره جایگاه و برخی از موضوعات علوم قرآنی بررسی می‌کند و از طرفی دیگر عملکرد آنها را درباره این کتاب آسمانی به اجمال مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه بر اساس متون این کتاب شیعیان دارای صحیح‌ترین باورهای وحیانی درباره قرآن هستند گفت: قرآن در جهان اسلام محصول تلاش‌های مخلصانه شیعیان است.

وی قرآن در منظر تشیع امامی، جایگاه قرآن  و اتکای شریعت به آن، نزول قرآن، حجیت و وجوه اعجاز قرآن، تحریک‌ناپذیری قرآن، تفسیر پذیری قرآن و مفسران حقیقی آن، تأویل در قرآن، عملکرد تشیع امامی و قرآن را از دیگر فصول این کتاب ذکر کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: صیانت قرآن از تحریف از دیگر فصول این کتاب است که مباحثی مانند رسول اکرم(ص) و صیانت از قرآن، قرائت قرآن، اصلاح رسم الخط و خوشنویسی قرآن و تفسیر قرآن را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: این پژوهش در قالب تاریخ قرآن و تشیع امام نگارش شده هدف اصلی نویسنده ارائه تفسیر گویا از دیدگاه عملکرد تشیع امامی درباره قرآن برای علاقه‌مندان به قرآن و اهل بیت(ع) است.

کتاب «شیعه و قرآن» با زیر عنوان قرآن در منظر و عملکرد شیعیان امامی در 459 صفحه تألیف شده و در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcd5j0k.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما