شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 50882
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌های علمیه:

توسعه کمی حوزه‌ها باید در بستر کیفی محقق شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌ها باید از حیث کمی رشد پیدا کنند اما اگر کیفیت‌ها را درست نکنیم و ارتقاء ندهیم، توسعه کمی ناسنجیده، می‌تواند منجر به نتایج معکوس شود.
توسعه کمی حوزه‌ها باید در بستر کیفی محقق شود
توسعه کمی حوزه‌ها باید در بستر کیفی محقق شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در افتتاحیه دوره تکمیلی تربیت مشاوره در مدرسه معصومیه قم با اشاره به اهمیت مشاوره در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: برکات زیادی بر این دوره‌ها مترتب است.

وی افزود: همه می‌دانیم تعالی حوزه وقتی محقق می‌شود که کیفیت را بر کمیت مقدم بداریم؛ اگرچه اذعان دارم که حوزه‌ها باید از حیث کمی رشد پیدا کنند اما اگر کیفیت‌ها را درست نکنیم و ارتقاء ندهیم، توسعه کمی ناسنجیده، می‌تواند منجر به نتایج معکوس شود.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: باید در همه برنامه ریزی‌ها این مساله مورد توجه قرار گیرد که کیفیت را بر کمیت مقدم کنند و باید مسؤولان و مدیران تلاش خود را در زمینه پژوهشی و آموزشی متمرکز کنند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: توسعه کمی باید در بستر کیفی باشد و این یکی از مقدمات مهم در برنامه‌ریزی‌ها به شمار می‌رود، البته این کیفی سازی نیازمند اقتدار در مدیریت دارد. عمده تمرکز دوستان این است که شاخص‌های کیفی را ارتقاء دهیم و مقوله مشاوره و راهنمایی افراد چه پیش از ورود چه در حین تحصیل بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه جایگاه مشاوره، جایگاهی بسیار مهم است ادامه داد: نقش مشاوره در ارتقاء کیفی و پرورش انسان مهم و بسیار سودمند و بی بدیل است و جایگاه مشاوره بسیار رفیع است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز کرد: سنت حوزه این است که استاد علمی، استاد اخلاق طلاب است و در بسیاری از مسائل طلاب و شاگردان خود را راهنمایی می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcci4qp.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما